• چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97083015485
  • خبرنگار : 71574

به انتخاب مردم؛

«نود» صدرنشین شد

«نود» صدرنشین شد

بر اساس آخرین نظرسنجی صدا وسیما، برنامه‌ «نود» عنوان پرمخاطبان‌ترین برنامه تلویزیونی را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی صداوسیما، در نظرسنجی فراگیری که مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما اجرا کرده است، ۷۸/۳ درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که حداقل یکی از برنامه‌های شاخص شبکه‌ها را پیگیری و دنبال می‌کنند.

بر اساس این نظر سنجی که اواسط آبان صورت گرفته؛ «نود» و «حالا خورشید» از شبکه ۳ و «به خانه برمی‌گردیم» از شبکه ۵ بیشترین مخاطبان را داشته‌اند. مخاطبان پیگیر برنامه «نود» ۴۵/۶درصد، میزان مخاطبان دنبال کننده «حالا خورشید» ۴۴/۴ درصد و مخاطبان پیگیر «به خانه برمی‌گردیم» ۳۷/۴ درصد بوده‌اند.

بر اساس این نظر سنجی از نظر جنسیت مخاطبان، در مقابل ۷۹/۴ درصدی مردانی که در تهران  بیننده برنامه‌های تلویزیونی هستند، ۲۰/۶ درصد از مردان کلان شهر تهران هیچ برنامه‌ای را تماشا نمی‌کنند. همچنین در مقابل ۷۷/۵ درصد از زنان تهرانی  که حداقل یکی از برنامه‌های شاخص تلویزیون را دنبال می‌کنند، ۲۲/۵ درصد از زنان تهرانی  گفته‌اند که هیچ برنامه‌ای از سیما را دنبال نمی‌کنند.

در میان برنامه‌های شاخص سیما، برنامه با سابقه «مسابقه محله» شبکه ۲ تنها برنامه‌ای است که رضایت ۱۰۰ درصدی مخاطبان را جلب کرده است. بعد از این برنامه «دکتر سلام» شبکه آموزش با رضایت ۹۸/۴درصدی و «مستند حیات وحش» شبکه مستند با ۹۷ درصد، بیشترین رضایت مخاطبان را داشته‌اند.

طبق این نظر سنجی که در آن جامعه آماری متنوعی از مردان، زنان، کودکان و نوجوانان با میزان تحصیلات مختلف شرکت داشتند، به تفکیک شبکه‌ها مشخص شد که برنامه‌های  «دستپخت»، «سیمای خانواده» و « آفتاب شرقی» از شبکه یک سیما بیشترین مخاطب را داشته‌اند. همچنین در شبکه دو هم برنامه‌های «مسابقه محله»، «محله گل و بلبل» و «زنده باد زندگی»، در شبکه سه هم «نود»،«حالا خورشید» و مسابقه «برنده باش» بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده‌اند.

همچنین برنامه‌های «شوکران» و «معرفت» در شبکه چهار سیما و «به خانه برمی‌گردیم»، «در شهر» و «تهران ۲۰» در شبکه ۵ و «شبی با عبدی»، «هزار داستان» و «کتاب باز» در شبکه نسیم بیشتر از دیگر برنامه‌های این شبکه‌ها توانسته‌اند رضایت مخاطبان را به دست آورند.

 در شبکه آموزش هم برنامه «دکتر سلام»، در شبکه افق «برنامه عصرانه» و برنامه‌های «چوب خط»  و «ایرانیش»، در شبکه قرآن، «تلاوت‌های درخواستی»، «پرسمان و بشارت ۱۴۵۲»، در شبکه سلامت، برنامه «ضربان» و «مادر کودک و تندرستی»، در شبکه ورزش هم برنامه‌های «فوتبال ۱۲۰»، «شب‌های فوتبالی» و «ویدئو چک» و در شبکه مستند هم مستند «حیات وحش»  و برنامه ۳۶۰ درجه بیشترین درصد رضایت مخاطبان تهرانی را داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۸-۳۰ ۲۱:۰۲

درصد رضایت نمیتونه ملاک باشه و هیچ چیزی رو مشخص نمیکنه، ممکنه فقط 4 نفر یک برنامه رو به دلایل علایق شخصی تماشا کنند و این 4 نفر هم خوششون بیاد. فرض کنید تلویزیون برنامه تبلیغ محصولی رو نشون بده و فقط مدیر شرکت تماشاش کنه و رضایت صد در صدی داشته باشه، مردم بدون اینکه چیزی بدونند می شنود که تبلیغ این محصول رضایت صد در صدی داشته، آیا باید تبلیغ این محصول رو افزایش بدن؟!