کامبیر آقایی- مدیر اجرایی نمایشگاه - در گفتوگو با ایسنا، درباره تفاوت نخستین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی با نمایشگاههای دیگر توضیح داد: نمایشگاهها را متولیان و برگزاران مختلفی اجرا می کنند. این نمایشگاه که توسط شورای نظارت بر اسباب بازی مجوز گرفته است با رویکرد و طراحی جدید برگزار میشود.
او ادامه داد: از اسباب بازی به عنوان یک صنعت فرهنگ ساز یاد میشود به همین دلیل باید به این صنعت توجه زیادی شود. یکی از برنامههایی که این صنعت میتواند خودش را مطرح کند حضور در نمایشگاههای متفاوت است. جامعه نیز از این رویدادها استقبال میکند. با توجه به افزایش بازیهای رایانهای و گسترش فضای مجازی، اگر کودکان اسباب بازی مناسب سن خود را داشته باشند، میتوانند در کنار خانواده سرگرم شوند که به رشد فکری و ذهنی آنها نیز کمک میکند و از طرفی حمایت از تولیدکنندگان محسوب میشود.
مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی اعلام کرد: با توجه به استقبال واحدهای تولیدی قرار است این نمایشگاه در سالهای آینده هم برگزار شود. در حال برنامه ریزی هستیم تا قبل از پایان سال ۱۳۹۷ یک دورهی دیگر نمایشگاه برگزار شود.
آقایی درباره عرضه اسباب بازیهای وارداتی در این نمایشگاه نیز توضیح داد: متاسفانه حدود ۷۰ درصد اسباب بازیهای بازار، محصولات خارجی هستند. البته این موضوع مختص ایران نیست و در کل دنیا هم وجود دارد اما با این وجود ۹۰ درصد شرکتهایی که در این نمایشگاه حضور پیدا کردهاند، تولید کنندگان داخلی هستند. قطعا این نمایشگاه در گام اول توانسته رضایت واحدهای تولیدی را فراهم کند و امیدواریم در دورههای بعدی عدد ۱۰ درصدی که از محصولات خارجی حضور دارند، کم کنیم.
به گفته مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی، این نمایشگاه با حدود ۶۰ واحد تولید کننده برگزار شده که بیش از ۹۰ درصد آنها تولیدکنندگان داخلی هستند که در گروههای بازیهای آموزشی، مهارتی، فکری، اسباب بازیهای سازهای، عروسکها و محصولات فرهنگی و هنری حضور دارند.
نخستین نمایشگاه دنیای اسباب بازی و سرگرمی از ۲۳ تا ۲۷ مهرماه در مرکز نمایشگاههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در سالن حجاب دایر است.
انتهای پیام
نظرات