• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97071709904
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار تاکید کرد

ضرورت برگزاری مردمی کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید ایلام

ضرورت برگزاری مردمی کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید ایلام

استاندار ایلام بر برگزاری مردمی کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید این استان تاکید کرد و گفت: رسالت کنگره‌های شهدا ترسیم گذشته برای تضمین آینده است.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست شورای سیاستگذاری برگزاری کنگره سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان ایلام اظهار کرد: ایلام در طول ۸ سال دفاع مقدس قهرمانانه ایستاد و در مرزداری نمونه نداشت و  ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار نفر جانباز را تقدیم انقلاب کرد.

وی با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس نه تنها از فراهم شدن زیرساخت‌ها در ایلام خبری نبود، بلکه زیرساخت‌های مختصر نیز بمباران شد و از بین رفت، تصریح کرد: استان ایلام ۸ سال از کشور طلب دارد.

وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی کنگره نمایش و تبیین مقاومت مردم در مقابل رژیم بعثی تا بن دندان مسلح ، با دستان خالی است، تصریح کرد: در آن زمان ما آمادگی جنگ نداشتیم و در حالی که تازه انقلاب شده بود خودمان را جمع کردیم و با سلاح الله اکبر و با تکیه بر مردم و بسیج مقاومت کردیم و امروز به آن روش افتخار می‌کنیم و در مقایسه‌ی این برهه از تاریخ با ترکمنچای ، گلستان، اواخر جنگ جهانی و هنگامی که با یک نعره‌ی انگلیس بحرین را از دست دادیم، به خود می‌بالیم.

استاندار ایلام انتقال رشادت‌ها و مظلومیت‌های رزمندگان و بسیجیان به نسل امروز و آینده را از اهداف این کنگره عنوان کرد و گفت: لازم است همه‌ی دستگاه‌ها به این کار اهمیت دهند و با احساس مسئولیت کارها را تقسیم کنند.

سلیمانی‌دشتکی بر برگزاری مردمی این کنگره تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری چنین یادواره‌هایی ترسیم گذشته برای تضمین آینده است.

وی بر بهره‌گیری از زبان هنر برای ماندگاری این کنگره تاکید و تصریح کرد: اعضای کمیته‌های مختلف ابعاد مردمی حوزه خود را شناسایی و در جهت مردمی‌تر برگزار کردن آن تلاش کنند.

در این نشست اعضای کمیته‌ها برنامه‌های در دست اجرا را تشریح کردند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha