• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97071005964
  • منبع : نمایندگی مرکزی

تاکید دری نجف آبادی بر لزوم تلاش جهت نفوذ هرچه بیشتر مبانی قرآن در جامعه

تاکید دری نجف آبادی بر لزوم تلاش جهت نفوذ هرچه بیشتر مبانی قرآن در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم تلاش جهت نفوذ هرچه بیشتر مبانی قرآن در جامعه، گفت: حاکمیت مبانی این کتاب آسمانی باید در تمام بخش‌های نظام اسلامی مشاهده شود و برای تحقق رفتار قرآنی در جامعه باید به دنبال گام‌های بلندتر باشیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین افتتاح چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن کوه نور هتل امیرکبیر اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه هویت امت اسلامی در گرو قرآن است، اظهار کرد: امروز به برکت قرآن کریم فرهنگ دینی در کشور در حال توسعه است، همچنین وجود کربلایی کاظم ساروقی در این سرزمین یکی از مصداق‌های نفوذ فرهنگ قرآنی به قلب انسان در این سرزمین بود که  نام وی برای همیشه در تاریخ جاودان خواهد ماند.

وی با اشاره به گرامیداشت یاد شهدای قرآنی منا و حادثه‌های تروریستی، افزود: چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. باید به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ قرآنی به بهترین شکل از چنین ظرفیت‌هایی استفاده کرد و می‌توان از اینگونه مراسم به عنوان نقاط عطفی برای تسری فرهنگ انقلابی در لایه‌های مختلف جامعه نام برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، بیان کرد: ضمن برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، امسال در اراک میزبان برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان با محوریت نقش امام راحل در دفاع مقدس نیز هستیم که تمام دستگاه‌ها در راستای برگزاری این مراسم نیز نقش گسترده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خداوند نور قرآن را در قلب پیامبر اسلام قرار داد و امروز به برکت همین نور و خون شهدا شاهد حضور علمای برجسته در کشور هستیم، گفت: به برکت خون شهدا، امام (ره)، مقام معظم رهبری و بزرگان دین، سفره باعظمت قرآن روز به روز عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود و امیدواریم تمام جامعه قرآنی از قرائت گرفته تا دیگر رشته‌ها تا رسیدن به عمق مفاهیم قرآن تلاش کنند و  خدمات به گونه‌ای باشد که همه خانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها با نور قرآن منور شود و بتوان یک الگو برای جهان اسلام ساخت.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه قرآن باید در روابط مردم با یکدیگر حاکمیت داشته باشد، عنوان کرد: به شرط قرار گرفتن در سایه قرآن، سیره کلام وحی و اهل بیت(ع) نظام ما می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد، خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر آموزه‌های قرآن کریم به الگوی پایدار در جهان اسلامی تبدیل شده مردم باید قدردان این موهبت و نعمت الهی باشند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه‌دار مذهب مقدس تشیع وظیفه سنگینی در ترویج و نشر فرهنگ قرآنی دارد، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این بخش فعالیت‌های چشمگیر داشته باشند و همه باید تلاش کنند تا نفوذ مبانی قرآن در جامعه بیش از پیش باشد.

وی با اشاره به اینکه عمل کردن به آموزه‌های قرآن کریم سبب خیر دنیا و سعادت آخرت می‌شود، گفت: حاکمیت مبانی این کتاب آسمانی باید در تمام بخش‌های نظام اسلامی بویژه در اعمال و رفتار دولت‌مردان، قوه قضائیه، بازار کسب و کار و صنعت مشاهده شود و برای تحقق رفتار قرآنی در جامعه باید به دنبال گام‌های بلندتر باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئولیت همه ما این است که  خانه‌های ما، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و بازار را با نور قرآن متبرک کنیم  چراکه با حرکت در سایه قرآن رفتارها هم قرآنی خواهد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha