• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97071005872
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی:

امروز بیش از همیشه نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی هستیم

امروز بیش از همیشه نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی هستیم

استاندار مرکزی گفت: امروز نیازمندیم که بیش از همیشه فرهنگ قرآنی را به عنوان راهبردی موثر در برابر تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی ترویج دهیم.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در آیین افتتاح چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن کوه نور اراک برگزار شد، با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات به میزبانی استان مرکزی و پیشینه استان در این زمینه اظهار کرد: با برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دیار آفتاب بی‌شک نیات معنوی در استان  حاکم خواهد شد.

وی قرآن را بارزترین معجزه خداوند و کتاب زندگی دانست و افزود: این کتاب زمینه‌ساز حیات برای بشریت و کتاب هدایت و عبودیت و بندگی و راه رسیدن به قله‌های معرفت الهی است، امروز در میان مردم کتب آسمانی دیگری هم از جمله تورات، انجیل و ... وجود دارد، اما قرآن کتابی است که به همان ترتیبی که نازل شد دست نخورده باقی ماند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در قرآن حتی یک کلمه یا اِعراب هم دچار تحریف نشده، گفت: کتاب آسمانی مسلمانان تنها مایه رحمت برای مسلمانان نیست، بلکه مایه برکت و نور برای همه مردم جهان در تمام عصرها و تاریخ‌هاست و خواهد بود.

آقازاده با اشاره به اینکه انس با قرآن و ایجاد نهضت حفظ این نعمت بزرگ الهی نقش موثری در ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه ما بویژه در میان نسل جوان و نوجوان دارد، گفت: قرآن تنها برای ما مردم ایران راه سعادت بشری نیست بلکه برای جامعه بزرگ اسلامی مایه حیات و رهنمون به سوی سعادت بشری است، همچنین امروز نیازمندیم که بیش از همیشه فرهنگ قرآنی را به عنوان راهبردی موثر در برابر تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی ترویج دهیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: برگزاری مسابقات و رویدادهای بزرگ قرآنی، جامعه را در مسیر تحول اخلاقی و فرهنگی قرار داده و زمینه انس بیشتر با فرهنگ قرآنی را فراهم آورده و همچنین زمینه لازم برای توسعه فرهنگی برای ملت بزرگ اسلام را فراهم می‌آورد به طوری که ایران اسلامی را می‌توان علمدار و پیشرو در ترویج فرهنگ قرآنی دانست.

وی اضافه کرد: یکی از خادمان مروج فرهنگ قرآنی که نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اسلام ناب محمدی داشته امام راحل(ره) بوده‌اند و یاران بزرگ امام از جمله مقام معظم رهبری تداوم‌بخش ترویج و پرچمداری اسلام ناب محمدی و فرهنگ اصیل قرآنی هستند.

آقازاده با اشاره به اینکه ما در جمهوری اسلامی با پی ریزی انقلاب، رهبری امام(ره) و تداوم آن با رهبری مقام معظم رهبری در واقع اعلام می‌کنیم که مسیر قرآن را برگزیده‌ایم، گفت: ما این مسیر را برگزیده و به راه خود در مسیر قرآن و اسلام ناب محمدی هم افتخار می‌کنیم، برگزاری رویدادهای قرآنی و ترویج تعالیم قرآنی زمینه آشنایی هرچه بیشتر نسل قرآنی و جامعه را با مفاهیم قرآن و نشر آن فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، این مسابقات از دهم تا بیست و سوم مهرماه در اراک برگزار می‌شود و قاریان و نخبگان قرآنی در دو گروه خواهران و برادران در رشته‌های مختلف حفظ، ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، تفسیر و معارف به رقابت می‌پردازند. به گزارش ایسنا،

برادران در چهار گروه در هفته نخست از 10 تا 16 مهر به رقابت می‌پردازند و بعد از آن هم خواهران در مرحله دوم یعنی از 16 تا 23 مهرماه مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

برپایی محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت قرآن مشتمل بر 25 کرسی، برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای قرآنی در بیش از 25 غرفه توسط دستگاه‌ها در جوار محل مسابقه، مسابقات پیامکی، رونمایی از کتاب سوره‌های سرخ با هدف معرفی 63 شهید قرآنی استان مرکزی، برپایی محفل انس با قرآن با حضور 700 دانش‌آموز در کانون امام علی(ع) با مشارکت آموزش و پرورش به عنوان برنامه های جنبی این مسابقات اعلام شده است.

همچنین ۱۴۰ داور به تفکیک ۸۰ داور از گروه برادران و ۶۰ داور از گروه خواهران در این مسابقات حضور دارند.

مجموع متسابقین این مسابقات 447 نفر هستند که از این تعداد ۳۱۰ نفر خواهر و مابقی گروه برادران را تشکیل می دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha