• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 97061206007
  • خبرنگار : 90047

اعزام ۲۱۲ ورزشکار به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا

رضایی: هدف تکرار جایگاه چهارم و کسب مدال بیش‌تر نسبت به دوره قبل است

رضایی: هدف تکرار جایگاه چهارم و کسب مدال بیش‌تر نسبت به دوره قبل است

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از اعزام ۲۱۲ ورزشکار به این بازی‌ها خبر داد و گفت: هدفگذاری اعزام کاروان کیفی به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و حفظ جایگاه چهارمی است.

هادی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، اظهار کرد: کاروان ایران در قالب ۲۱۲ ورزشکار دهم مهرماه راهی جاکارتا می‌شود و افتتاحیه این مسابقات از ۱۴ مهر در ۱۶ رشته ورزشی آغاز خواهد شد و ۲۱ مهرماه به اتمام می‌رسد. البته کاروان ایران در ۱۳ رشته ورزشی بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، دوچرخه‌سواری، تیروکمان، تنیس روی میز، جودو، گلبال، دوومیدانی، تیراندازی، بوچیا، شطرنج، شنا و وزنه‌برداری در این دوره از بازی‌ها حضور خواهد داشت.

او افزود: هدف اصلی اعزام کاروان کیفی و مدال آور به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتاست. البته به جز رشته بوچیا که یک رشته حمایتی است ما در ۱۲ رشته اعزامی امید کسب مدال داریم.

رضایی اظهار کرد: در دوره قبل ما با ۲۰۰ ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون حضور داشتیم و موفق به کسب جایگاه چهارم شدیم. در این دوره از بازی‌ها تعداد ورزشکاران ما به ۲۱۲ نفر افزایش پیدا کرده و امیدوار هستیم که بتوانیم به جایگاه حتی بهتر از چهارمی نیز دست پیدا کنیم.

وی درباره داوری در این دوره از بازی‌ها و این که چقدر احتمال دارد در بازی‌های پاراآسیایی از ناحیه داوری دچار مشکل شویم؟ تصریح کرد: اگر ورزشکاران ما بتوانند رقابت خوبی را به نمایش بگذارند و اختلاف امتیاز خود را با حریفان آسیایی افزایش دهند بدون شک داور هیچ نقشی نمی‌تواند در این زمینه  ایفا کند و تاثیری در کاهش مدال‌آوری ایران داشته باشد.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در پاسخ به این سوال که با توجه به جایگاه ششمی ایران در بازی‌های آسیایی تصور می‌کنید که ما در این دوره بتوانیم جایگاه چهارمی خود را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: سیاستگذاری ما بر مبنای مدال‌آوری و اعزام کاروان کیفی به این بازی‌هاست. آن چیزی که سبب شد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی به جایگاه ششمی دست پیدا کند، تنها اختلاف یک مدال طلا بود. تلاش ما بر این است تا بتوانیم حضوری موفق و کیفی در این بازی داشته باشیم و جایگاه خود را با مدال بالا و پایین نکنیم. اگر در این دوره از بازی‌ها ما بتوانیم به جایگاه چهارمی دست پیدا کنیم، قطعا به اهداف اولیه خود دست یافته‌ایم و اگر نتوانیم این جایگاه را تکرار کنیم به‌ هر حال نوعی شکست برای ما محسوب می‌شود.

او در پایان با اشاره به افزایش حضور بانوان در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی نسبت به دوره قبل، گفت‌: در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون ۵۶ ورزشکار زن حضور داشت، اما در این دوره تعداد زنان ورزشکار به ۷۵ نفر افزایش پیدا کرده است. ما امیدواریم در این دوره از بازی‌ها به ۸۵ درصد از مدال بازی‌ها از ۲۱۲ ورزشکار اعزامی دست پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha