• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062717574
  • خبرنگار : 50189

هشدار جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور؛

برخورد با اقدامات نیابتی هموطنان برای اتباع غیرمجاز

برخورد با اقدامات نیابتی هموطنان برای اتباع غیرمجاز

ایسنا/کرمان طبق اعلام جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، بعضی از هم‌وطنان‌مان به نوعی نیابتی با اتباع بیگانه کار می‌کنند به طوری‌که به اسم ایرانی خانه یا خودرو یا موتور خریداری می‌شود اما متعلق به اتباع است و این جرم است و آن فرد ایرانی شریک جرم محسوب می‌شود بنابراین ایرانیانی که اقدام به انجام این کار انجام می‌دهند، سریع موضوع را اصلاح کنند وگرنه به عنوان شرکای جرم تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

سردار قاسم رضایی ظهر امروز ۲۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران هدف سفر خود به کرمان را شرکت در جلسه منطقه‌ای مقابله با مواد مخدر با حضور استان‌های خراسان جنوبی، یزد، فارس، کرمان و هرمزگان دانست و اظهار کرد: کشت مواد مخدر در کشورهای همسایه شرقی در این چهل و چند سال گذشته مشکلات جدی برای ایران فراهم کرده است.

« در سال‌های گذشته بحث‌های مقابله‌ای داشته و داریم و این جلسه با هدف بررسی اقدامات و برنامه‌های گذشته، جهت ارتقای برنامه آینده برگزار شده است. بنابراین رصد مسیرها، ترفندها و باندهای فعال که از آن سوی مرز به استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان و فارس و از اینجا به استان‌های داخل کشور می‌رفتند، در دستور کار است.» این مطلب را جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت.

وی یکی از دغدغه‌های جدی مردم را مواد مخدر دانست و بیان کرد: دغدغه مردم، دغدغه نظام و مجموعه انتظامی کشور است. با توجه به سازماندهی که در نیروی انتظامی وجود دارد علاوه بر رده‌های خاص مبارزه با مواد مخدر سایر رده‌های پلیس نیز در کنار و پشتیبان آنها به امر مقابله با مواد مخدر می‌پردازند.

طبق گفته سردار رضایی، در سال ۱۴۰۳ کشفیات در استان شرقی اندکی کاهش پیدا کرده است که این مهم یکی از دستورات این اجلاسیه بود اما براساس بررسی‌ها، حاکمان فعلی افغانستان تولید و کشت مواد مخدر را مدیریت می‌کنند و این موثر بوده است.

براساس گفته وی، مقابله با باندها و عقبه آنها که در اصل بار مالی آنها پولشویی و ... است نیز در دستور کار این اجلاس منطقه‌ای است.

جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور افزود: همچنین چگونگی مقابله با خرده فروشان و جمع آوری معتادین متجاهر از دیگر دستور کارهای این اجلاسیه است و تقریباً در حوزه مقابله با قاچاق و خرده فروشان اشرافیت داریم؛ اما همچنان نیاز به همکاری مردم داریم.

وی از مردم درخواست کرد تا از طریق سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ اطلاعاتی که در بحث مواد مخدر، باندها و خرده فروشان دارند را اطلاع رسانی کنند.

سردار رضایی درباره معتادین متجاهر نیز گفت: معتادین متجاهر یکی دیگر از دغدغه‌های مردم است و باید ظرفیت ماده ۱۶ متناسب‌سازی شود و پلیس این توان را دارد که کل معتادین متجاهر طی حداکثر ۴۸ ساعت در سراسر کشور را جمع آوری و تحویل کمپ‌های ماده ۱۶ دهد اما ظرفیت موجود پاسخگوی این خواست مردم و عملیات پلیس نیست که باید در سطح دولت و دستگاه‌های متولی دنبال کرد.

وی افزود: البته موضوع تکرار دستگیری و اعزام به کمپ‌های ماده ۱۶ یکی از مشکلات جدی ماست و طبق قانون ماده ۴۲ باید این افراد تا زمان بازگشت سلامتیشان در کمپ‌ها نگهداری شوند و دستگاه‌های متولی یاید این موضوع را بررسی کنند.

جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه در این جلسات به انجام عملیات‌های مشترک تاکید داریم، تصریح کرد: بحث همپوشانی اطلاعاتی و عملیاتی بین استان‌ها و شهرستان‌ها در این اجلاسیه مورد توجه است.

وی در ادامه سخنانش به موضوع اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: اتباع بیگانه غیر مجاز در هر کشوری از جمله در جمهوری اسلامی و کشورهای همسایه جرم محسوب می‌شود اما متاسفانه در قالب اتباع مجاز، غیر مجازها وارد شدند و بعضاً رسوب کردند و به آنها پیام داده شده که به کشورشان برگردند و اگر قصد ورود به ایران را دارند باید قانونی وارد شوند.

به گفته سردار رضایی، بعضی از اتباع بیگانه، قانونی وارد کشور شده‌اند اما مدت زمان اقامتشان گذشته است این افراد نیز غیر مجاز محسوب می‌شوند و باید به کشور خودشان بازگردند.

طبق اعلام وی، بعضی از هم‌وطنان‌مان به نوعی نیابتی با اتباع بیگانه کار می‌کنند به طوری‌که به اسم ایرانی خانه یا خودرو یا موتور خریداری می‌شود اما متعلق به اتباع است و این جرم است و آن فرد ایرانی شریک جرم محسوب می‌شود بنابراین ایرانیانی که این اقدام انجام داده‌اند، سریع موضوع را اصلاح کنند وگرنه به عنوان شرکای جرم تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: داشتن سلاح غیرمجاز جرم است و توصیه می‌کنیم که سلاح غیرمجاز خود را به مراجع ذی‌ربط از جمله پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و رده‌های انتظامی تحویل دهند و حتماً ملاحظات مثبتی برای آنها خواهند داشت و همچنین کسانی که سلاح مجاز دارند اما غیرمجاز استفاده می‌کنند و به نوعی در مسیر جرم قرار می‌گیرند. باید مدنظر داشت که سلاح مجاز بر اساس مقررات باید خود فرد بهره‌برداری کند و در اختیار فرد دیگری نباید قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۵:۲۹

سردار چگونه اتباع شناسنامه ی ایرانی دریافت کرده اند قانونی یا غیر قانونی است امروز در مدرسه مدیر اظهار کرد اتباعی که ثبت نام کرده شناسنامه ی ایرانی دارند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۵:۵۲

عزیز شناسنامه داشتن اتباع بیگانه جای تعجب ندارد افغانی اسمش. را. مدر سه. می‌نویسم به ایرانی میگم جا نداریم.

avatar
دیروز ۱۰:۵۴

برای اینکه آنها هم انسان هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۵:۳۴

واقعا در. دنیا. ظلم خیلی شده. اللهم عجل الولیک

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۵:۴۸

خواست اکثریت مردم ایران اخراج تمام افغانها است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۲۱

اخراج همه افاغنه از ایران امنیت برقرار می شه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۸

دست در دست هم با کودکان ایران زمین ایرانی نوین میسازیم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۱۹:۰۰

اتباع اکنون بزرگترین مشکل کشور ماست باید آنها را بیرون کنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۲۰:۱۶

دولت چند تا شماره تلفن برای این موضوع در اختیار مردم قرار دهد مردم همکاری می‌کنند اخراج افغانی ها مطالبه مردم ایران است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۲۰:۴۲

از نظر ما ایرانیان هیچ افاغنه ای مجاز نیست وهمه افاغنه ها باید از ایران اخراج بشوند خواسته مردم ایران اخراج همه افاغنه ها از ایران است مجاز وغیره مجاز هم ندارد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۲۰:۴۵

با اخراج اتباع ایران را برا نسلهای اینده امن کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۲۱:۰۰

خداوکیلی خسته شدیم از افقانیها یک سال پیش تا حالا نتونستم ی نون بربری یگیرم همیشه ۴نفر سر صف نانوایی هر نفر هم ۴۰تا نون میگیره نصف اصفهان شده افقانی خونها اصفهان بخاطر افقانیا سر سمار شده داخل هر مدرسه چقد افقانی کسی نیست بگه اینا از کجا میان

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۲۱:۲۳

بزرگترین مشکل ایران وجود افغانها ایران که در سال هزاران میلیارد دلار از کشور بیرون میبرن کلی مواد عدایی مثل برنج برای مصرف افغان وارد میشه کلی برای این اتباع مصرف میشه در حالی خیلی ایرانی هستن در فقر هستن مسولین همت کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۲۲:۴۱

مجاز غیر مجاز همه باید برن

avatar
دیروز ۰۷:۲۴

واقعآ اگر افغانیا بیرون روند. ایران گلستان میشود. کاش ریس جمهور. نظرش عوض نشود وادامه بدهد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۲۳:۱۷

اخراج افغانی از ایران

avatar
دیروز ۰۰:۱۲

سلام مردم خواستار اخراج تمام افغانی ها،چه مجاز چه غیرمجاز هستن ،پدر شهید احسان منشی زاده از نیروی انتظامی،در درگیری نارمک

avatar
دیروز ۰۸:۱۲

سلام برهمه سردار شما کهبا قدرت در زمان جنگ کشور را را در برابر دنیا جان ومال وخاک ما را حفظ کردید شما را به خون شهدا ما دیگه خسته شدیم افغان ها چه قانونی چه غیر قانونی را اخراج کنید متشکرم

avatar
دیروز ۱۲:۳۵

دقیقا مطالبه ی همه مردم ایران همینه

avatar
دیروز ۱۰:۲۱

قزوین پر شده از افغانی صد بار زنگ زدم ۱۱۰ اصلا پیگیری نمیکنن عزیزان یه کاری بکنید خدای نه ارامش داریم ن اشایش سر ۴راه بچه افغانی تو خیابان همه گونی برنج دستشون ۶ تای راه میرن

avatar
دیروز ۱۲:۰۷

مجاز و غیر مجاز ندارد... ما مردم ایران خواستار بیرون کردن هرچی زودتر افغانها از تمامیه شهرهای ایران هستیم چه مجاز چه غیر مجاز.. خدا خودت به مردم ایران کمک کن

avatar
دیروز ۱۲:۱۹

سردار درود مجاز و غیر مجاز نداریم همه رو اخراج کنید مردم پشت نیروی انتظامی هستند متشکریم

avatar
دیروز ۱۳:۴۰

چرا مسولین تدبیر ی نمی اندیشند

avatar
دیروز ۱۳:۵۳

سپاس

avatar
دیروز ۱۷:۵۸

دران محله دو سوپر مارکت وجود دارد که روزانه ده تا بیست نفر مشتری دارد ولی سه تا خانه مواد فروش هست که شبانه روز بیش ۵۰۰مشتری دارند

avatar
دیروز ۱۹:۲۶

آقا کل ایران بخصوص اصفهان. پر شده از افغانی تمام خونه هارا رپچ گرفتن. قیمت خونه بالا رفت. امنیت نیست از دست افغانیا بیان ببینین. قائمیه. زینبیه. بهارستان. ابریشم یزد آباد فلان ورجون همه جا پر افغانی. کارگر ایرانی کار گیرش نمیاد بداد مردم برسید