• شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 97060301176
  • منبع : شهرداری تهران

احداث اولین تصفیه خانه مکانیزه آب‌های سطحی در منطقه ۲

احداث اولین تصفیه خانه مکانیزه آب‌های سطحی در منطقه ۲

اولین تصفیه خانه مکانیزه آب‌های سطحی با ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز در منطقه ۲ احداث شده است و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

به گزارش ایسنا رسول کشت پور - شهردار منطقه ۲ - از احداث تصفیه‌خانه مکانیزه آب‌های سطحی شهر تهران با هدف بازچرخانی و استفاده از روان آب‌ها و آب‌های سرگردان سطح منطقه خبر داد و اظهارکرد: با توجه به بحران آب و مشکلات زیست محیطی شهر تهران همچنین ضرورت توسعه فضای سبز و از طرفی چالش آبیاری فضای سبز از منابع آب شهری تصفیه خانه مکانیزه آبهای سطحی با ظرفیت ۶ لیتر در ثانیه و با قابلیت افزایش تا ۹۰ لیتر بر ثانیه روی دره فرحزاد با حمایت از نیروی کار داخلی و بهره‌گیری از تکنولوژی داخلی طراحی و در حال ساخت است.

شهردار منطقه دو با اشاره به مزایای این پروژه خاطرنشان کرد: از مزایای این طرح پروژه می‌توان به حداقل میزان تملک زمین، سادگی ساخت تجهیزات، سهولت بهره برداری، حداقل هزینه‌های بهره برداری، حداقل هزینه اجرایی ابنیه و قابلیت افزایش ظرفیت این تصفیه خانه با توجه به مودولار بودن آن اشاره کرد.

کشت پورافزود: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع احداث شده و شامل مخزن ۱۰۰ متر مکعبی آب تصفیه شده، ایستگاه پمپاژ پدستالهای نصب پکیج های تصفیه خانه، اتاق تزریق مواد شیمیایی، اتاق برق، اتاق فرمان و بهره برداری است.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به سواد مدیریت آبهای شهر تهران اظهارکرد: شهر تهران منابع آبی زیادی دارد اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مطلوب بسیاری از این منابع دچار هدر رفت شده است و ما در منطقه ۲ برای اولین بار بر این شدیم تا با احداث این تصفیه خانه، سیستم بازچرخانی و استفاده از روان آبی و آبهای سرگردان را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ پروژه تصفیه خانه منطقه ۲ در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی۶۰ درصد برخوردار است و به‌زودی به مرحله بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha