• دوشنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071612146
  • خبرنگار : 50233

دستاوردهای سفر چین از منظر رئیس شورا و شهردار سمنان

هزینه‌ سفرهای چین و ازبکستان از جیب شهرداری نبوده

هزینه‌ سفرهای چین و ازبکستان از جیب شهرداری نبوده

ایسنا/سمنان شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی جاده ابریشم گفت: هزینه‌های سفر اعضای شورای شهر و دیگر افرادی که به نمایندگی ا سمنان در رویدادهای مرتبط با اتحادیه بین المللی جاده ابریشم شرکت کردند، از سوی این اتحادیه و یا یا از محل هزینه شخصی خود آنها بوده است.

حسین موسوی در نشست تخصصی توسعه گردشگری جاده ابریشم سمنان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز بین المللی جاده ابریشم به بیان دستاورد سفرهای ازبکستان و چین که با حضور شهردار سمنان و رئیس مرکز بین المللی راه ابریشم ایران (پایتخت جاده ابریشم سمنان) و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از فعالین گردشگری انجام شده اظهار کرد: سفرهای چین و ازبکستان دستاوردهای متعدد و زیادی برای سمنان داشته است.

رئیس مرکز بین‌المللی جاده ابریشم، از عضویت سمنان در اتحادیه بین المللی شهرهای در مسیر جاده ابریشم به عنوان یک فرصت بزرگ یاد کرد و افزود: برای بهره‌برداری از این فرصت، تاکنون اقدامات زیادی صورت گرفته و نباید به راحتی این فرصت را از دست بدهیم.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: در این سفر مقدمات زیادی برای ایجاد ارتباطات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی بین سمنان و دیگر اعضای این اتحادیه بین‌المللی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سمنان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی شهرهای جاده ابریشم است افزود: برقراری ارتباط با کشورهای جمهوری خلق چین و ازبکستان و خصوصا دو شهر سمرقند و بخارا، زمینه‌سازی برای سفرهای متقابل بین هیات ایرانی و ازبک و امضای تفاهم‌نامه های گردشگری، اقتصادی، علمی و دانشگاهی و ... از دستاوردهای این سفرها بوده است.

وی، سفر سفیر چین به سمنان، را از دیگر دستاوردها و خدمات مرکز بین المللی جاده ابریشم در سمنان ارزیابی و عنوان کرد: دعوت رسمی دولت چین از سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و معرفی شهر سمنان در مجامع بین المللی و در میان نمایندگان شهرهای در مسیر راه ابریشم از سراسر جهان و بسترسازی برای توسعه گردشگری و اقتصاد شهری از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گام اول ما در این سفرها و حضور در مجامع، معرفی سمنان و جاذبه‌های آن در بین شهرهای دیگر و ریل‌گذاری برای حرکت به سمت اهداف آتی بوده است.

وی افتتاح دفتر مرکز بین المللی اتحاد شهرهای جاده ابریشم ایران در سمرقند، امضا و ثبت تفاهم نامه همکاری مرکز بین المللی اتحاد شهرهای جاده ابریشم سمنان و حاکمیت سمرقند در زمینه های فرهنگی، اقتصادی تجاری بازرگانی ، آموزشی ، گردشگری و کشاورزی، هماهنگی با دانشگاه سیلک روید سمرقند در خصوص تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه گردشگری سمنان، تقویت و ارائه پتانسیل توریستی طرفین از طریق فعالیتهای مناسب در زمینه گردشگری، برگزاری جشنواره های گردشگری و فرهنگی و تورهای موضوعی و آشنا سازی بین شهری، دعوت متقابل از مجریان تور نمایندگان رسانه‌های گروهی برای مطالعه مسیرهای محصولات گردشگری، کمک به آژانس های مسافرتی شهرهای راه ابریشم در توسعه زمینه های جدید همکاری، توسعه همکاری در ساخت و بهره برداری هتل ها و سایر تاسیسات گردشگری، کمک به سازمانهای ذینفع مسیر راه ابریشم برای سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای پروژه های گردشگری، تبادل مطالب تبلیغاتی و مطالعاتی در مورد پتانسیل گردشگری طرفین در بستر های اینترنتی، امضا تفاهم نامه با نماینده وزیر و معاونت حاکمیت بخارا و هماهنگی های لازم با سفارت ایران در زمینه حضور گردشگران سمنانی در ازبکستان و همچنین درخواست مساعدت های لازم در خصوص اخذ مجوزهای لازم برای اعزام نمایندگان مرکز بین المللی اتحاد شهرهای جاده ابریشم سمنان و اساتید، دانشجویان دانشگاه های سمنان و گردشگران و فعالان اقتصادی سمنانی در ازبکستان را از جمله دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر سمنان عنوان کرد.

خواهرخواندگی سمنان و لین‌جیان چین

موسوی با اشاره به دعوت رسمی دولت جمهوری خلق چین برای سفر به این کشور،گفت: معرفی ظرفیت های گردشگری سمنان به عنوان نماینده ایران در اتحاد بین المللی گردشگری شهرهای جاده ابریشم جهان، حضور در نشست مجمع سالیانه اتحاد بین المللی گردشگری شهرهای جاده ابریشم جهان، سخنرانی در مجمع سالیانه به عنوان نماینده ایران، سخنرانی به عنوان نماینده شهرداران جاده ابریشم جهان در اجلاس سالانه و مصاحبه تلویزیونی با تلویزیون ملی چین با موضوع معرفی توانمندی‌های شهر سمنان و جاذبه های گردشگری آن و مذاکره با شهرداران شهرهای عضو اتحادیه و... از دیگر دستاوردها و اقدامات انجام شده است.

شهردار سمنان از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد بین المللی جاده ابریشم سمنان خبر داد و افزود: این رویداد مهم آبان ماه در دانشگاه سمنان برگزار می شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین سمنان و لین جیان خبر داد و تصریح کرد: مذاکراتی با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه و از جمله ترکیه، ازبکستان و چین در راستای تبادل گردشگر و معرفی ظرفیت های گردشگری سمنان صورت گرفته است.

هزینه‌ سفرهای چین و ازبکستان از جیب شهرداری نبوده

موسوی از درخواست از رئیس اتحاد بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم برای حضور سرمایه‌گذاران چینی در سمنان، خبر داد و گفت: همچنین به منظور جذب حمایت‌های مالی برای مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان، درخواست مکتوبی به این اتحادیه بین‌المللی ارائه شده است.

آمادگی مرکز بین‌المللی جاده ابریشم برای بهره‌گیری از توانمندی نخبگان هم‌استانی

مدیریت شهری سمنان با بیان اینکه کشور چین سرمایه‌گذاری بسیار بالایی در این اتحادیه جهانی داشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر عضویت ۲۰ کشور جهان، ۲۰ شهر کشور چین نیز در عضویت این اتحادیه هستند.

وی با بیان اینکه هیات سمنان از سوی مدیران شهری چهار شهر چین دعوت شدند اضافه کرد: مذاکرات با مدیران این شهرها نیز دستاوردهای زیادی داشته که معرفی جاذبه ها و ظرفیت‌های سمنان در چین از جمله آنها است. ضمن اینکه برخی از این تعاملات در آینده به نتیجه خواهد رسید.

شهردار سمنان با انتقاد از برخی تخریب‌ها در خصوص دستاوردهای این سفر از سوی برخی فعالان مجازی گفت: مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان آمادگی دارد از ظرفیت همه نخبگان و علاقمندان در حوزه معرفی بیش از پیش شهر سمنان استفاده کند،

هزینه‌ سفرهای چین و ازبکستان از جیب شهرداری نبوده

دستاوردهای سفر به چین عز زبان رئیس شورای شهر

رئیس شورای شهر سمنان با دفاع از دستاوردهای سفر شهردار و اعضای شورای شهر سمنان گفت: این سفر دستاوردهای زیادی برای شهرمان داشته است.

عباسعلی طالب‌بیدختی از آشنایی با مدیریت شهری شهرهای مختلف چین خبر داد و افزود: با سرمشق‌گیری از برخی طرح های شهری، پروژه‌هایی در سمنان آغاز شده است.

وی با اشاره به نورپردازی‌های مدرن در بناهای تاریخی شهرهای چین خاطرنشان کرد: در همین راستا پروژه هایی با هدف نورپردازی های مدرن در برخی بناها و فضاهای شهری سمنان آغاز شده است.

طالب بیدختی از برنامه ریزی برای اجرایی شدن چند پروژه جدید با الگوبرداری از مدیریت شهری مدرن خبر داد و گفت: در همین راستا بزودی چند پروژه تعریض معابر شهری و پیاده راه سازی در سمنان آغاز خواهد شد.

رئیس شورای شهر سمنان اضافه کرد: بزوذی یک پروژه پیاده راه سازی یک کیلومتری در مرکز استان آغاز خواهد شد که سعی شده در اجرای آن از تجربیات مدیریت شهری دیگر کشورها استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha