• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97051809680
  • منبع : نمایندگی کرمان

سرکشی به انبارهای محتکران در کرمان + تصاویر

سرکشی به انبارهای محتکران در کرمان + تصاویر

ایسنا/کرمان ایسنای کرمان در مرحله دوم طرح ویژه مبارزه با احتکار و گرانفروشی، همراه با مسئولین ذیربط در بازار حضور یافته و موارد تخلف شناسایی شده را گزارش کرده است.

در آغاز مرحله دوم طرح ویژه مبارزه با احتکار و گرانفروشی که  با حضور حسن سلطانی، معاون دادستان انقلاب اسلامی کرمان و جمعی از مسوولان اجرا شد، یک انبار برنج خارجی کشف شد که موجودی اعلامی این انبار به سازمان صنعت، معدن و تجارت در اول مردادماه سال جاری حدود ۱۱ هزار و ۲۶۰ کیسه بوده و هم اکنون موجودی این انبار به حدود ۸ هزار و ۶۸ کیسه برنج رسیده است.

ماموران در مغازه صاحب انبار حضور خواهند یافت تا از صحت و سقم این ادعا مطلع شوند. پس از بررسی فاکتور خرید و فروش مشخص شد که خلافی صورت گرفته و بنا به نظر معاون دادستان، احتکار برنج در انبار تشخیص داده شد.

در ادامه اجرای این طرح انبار مشکوک به احتکار لوازم خانگی واقع در شرف آباد کشف شد و باتوجه به اینکه کالاهای این انبار دارای لوازم خانگی خارجی بوده، احتمال اینکه این اجناس قاچاق باشند نیز وجود داست. براساس برآورد اولیه ارزش ریالی اجناس این انبار حدود ۳۰ میلیارد ریال تشخیص داده شد. این انبار نیز تا زمان بررسی های لازم برای محرز شدن احتکار پلمب شد.


به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری، دادستان کرمان در حاشیه آغاز مرحله دوم طرح ویژه مبارزه با احتکار و گرانفروشی در جمع خبرنگاران به احتکار کنندگان و گران فروشان هشدار داد و گفت: قانون گذار در شرایط خاص مجازات‌های بسیار سنگینی از جمله اعدام، حبس‌های بلند مدت، شلاق در ملاء عام و مصادره اموال را برای احتکارکنندگان تعیین کرده است.

وی با اشاره به عملیات‌هایی که طی چند روز گذشته با محوریت دستگاه قضائی استان کرمان در راستای مبارزه با گران فروشی آغاز شده است، اظهار کرد: قصد داریم بزودی نیز عملیات منسجمی علیه انبارهایی که کالاهای ضروری مورد نیاز مردم را پنهان کرده‌اند، انجام دهیم.

دادستان کرمان تاکید کرد: مبارزه با دانه درشت‌ها و احتکارکنندگان عمده در اولویت کار دادستانی مرکز استان است و در مقطع کنونی اطلاعات بسیار خوبی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج)در ادره کل اطلاعات استان کرمان نسبت به شناسایی انبارهای احتکارکنندگان بدست آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha