• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 97050100184
  • منبع : نمایندگی یزد

غرش موتورها بر سر بافت جهانی یزد

غرش موتورها بر سر بافت جهانی یزد

ایسنا/یزد معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد با اشاره به تقویت نیروهای گشتی پلیس در بافت تاریخی شهر یزد به دنبال رویداد جهانی شدن این محدوده، از تلاش برای ارتقای امنیت و آسایش بیشتر ساکنان و گردشگران نسبت به قبل به ویژه در خصوص مزاحمت‌های متورسواران خبر داد.

 آفت موتورسواران مزاحم که مدت‌هاست دست از سر مردم یزد برنمی‌دارد، حالا بیش از گذشته به جان بافت جهانی این شهر افتاده و غرش‌ موتورهای برخی از راکبان نه تنها لرزه بر در و دیوار بافت می‌اندازد بلکه موجب هراس دل رهگذران و گردشگران معابر تنگ این محدوده ثبتی می‌شود.

هر چند مزیت‌های فراوان این وسیله نقلیه مانند ارزان بودن و قدرت مانور بالای آن در ترافیک طی سال‌هایی موجب افزایش یک باره آن در شهر یزد شد ولی در سال‌های اخیر با توجه به ارائه گزارش بیشترین آمار تلفات جانی در تصافات برای این دوچرخه‌ی موتوری، این اقبال به شدت کاهش یافته به طوری که برخی خانواده‌ها، این وسیله نقلیه را مرکب مرگ می‌دانند.

این دیدگاه منفی به دنبال مزاحمت‌های برخی از راکبان هنجارشکن در جامعه، شدت بیشتری گرفته ولی با ورود این مزاحمت‌ها در بافت تاریخی شهر که در مسیر گذر میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است، این وضعیت نگران‌کننده‌تر است هر چند که گاهاً نیز مزاحمتی در کار نیست و تنها پژواک چند برابر شده‌ی صدای موتورسیکلت‌ها در کوچه‌های باریک این بافت جهانی شده هم ناخودآگاه موجب هراس رهگذران می‌شود.

تقویت گشت‌های پلیس در بافت جهانی یزد

سرهنگ «محمدرضا مزیدی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، می‌گوید: یکی از اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی، کنترل و پیشگیری از مزاحمت‌ها به ویژه از سوی موتورسواران بالاخص در محدوده بافت جهانی شهر است. جهانی شدن یزد حساسیت نیروی پلیس بر این موضوع را دو چندان کرده و باعث اقدامات خوبی در این رابطه شده است .

این مسئول در مورد انواع مزاحمت‌های ناشی از موتورسواران نیز بیان می‌کند: مزاحمت‌هایی که موتورسواران ایجاد می‌کنند شامل نحوه رانندگی، آلودگی صوتی، سرعت بیش از حد و حتی ایجاد ناامنی و ترس در افراد است و توجه به آن به دلیل اختلال در آرامش افراد به ویژه گردشگران خارجی که بیشتر بر شیوه رانندگی توجه دارند، اهمیت دارد .

وی اظهار می‌کند: به همین منظور نیز نیروهای گشت پیاده و موتوری پلیس در داخل بافت جهانی یزد، نسبت به قبل تقویت شده و گشت‌های خودرویی نیز در اطراف محدوده بافت جهانی افزایش یافته‌ است.

مزیدی خواستار هوشیاری مردم در کنار انواع گشت‌های امنیتی پلیس می‌شود و می‌گوید: همه شهروندان و ساکنان بافت تاریخی یزد می‌توانند در زمینه حفظ و ایجاد امنیت بیشتر با نیروهای گشت و پلیس همکاری داشته باشند و موارد مشکوک را گزارش دهند .

وی تاکید می‌کند: گشت‌های پیاده و خودرویی در تمام شهرستان‌های یزد فعال هستند و قطعاً حضور آنها در پیشگیری و کاهش انواع مزاحمت‌های موتورسوران موثر هستند .

پایش تصویری بافت جهای یزد تا سال آینده

البته «سیدمصطفی فاطمی»‌ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از انجام اقدامات امنیتی خیلی خوب در بافت جهانی یزد خبر می‌دهد.

وی در این رابطه به عنوان نمونه تصریح می‌کند: پایش تصویری بافت جهای یزد به عنوان یکی از اقدامات امنیتی تا سال آینده تکمیل می‌شود .

فاطمی در این مورد اظهار می‌کند: با این اقدام نظارت کامل اداره کل میراث فرهنگی بر بافت تاریخی اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha