• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 97030602587
  • خبرنگار : 90047

فرامرزی: اعزام ورزشکاران به تورنمنت‌های مهم نباید تصادفی باشد

فرامرزی: اعزام ورزشکاران به تورنمنت‌های مهم نباید تصادفی باشد

یک متخصص علم تمرین با بیان این که اعزام ورزشکاران به تورنمنت‌های مهم نباید تصادفی باشد، معتقد است: برای حضور موفق در یک رویداد حساس و مهم داشتن برنامه جامع و زمانبدی تمرینات ۵ تا ۶ هفته قبل از اعزام، مهم‌ترین عامل موفقیت از نظر متخصصان علم تمرین است.

دکتر محمد فرامرزی در گفت وگو با ایسنا، افزود: برای حضور در یک تورنمنت حساس و مهم، تهیه برنامه جامع و زمانبدی تمرینات از زمان شروع تا هنگام اعزام به مسابقات مهم‌ترین عامل موفقیت از نظر متخصصان علم تمرین است.

وی گفت: دوره آماده‌سازی قبل از مسابقات با توجه به نوع رشته ورزشی و توجه به قابلیت‌های جسمانی و بدنی ورزشکار مهم‌ترین عاملی است که باید مدنظر قرار بگیرد. همچنین ۵ تا ۶ هفته قبل از اعزام، باید شدت و حجم تمرینات مورد بررسی قرار بگیرد تا ورزشکار از نظر فیزیولوژی، خستگی سیستم عصبی و روانی شرایط خوبی برای اعزام به مسابقات را داشته باشد.

این متخصص علم تمرین خاطرنشان کرد: در زمان بازیهای آسیایی دوحه قطر در کمیته ملی المپیک، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته‌ آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به بازیهای آسیایی وجود داشت. در این کمیته تیم‌ها برنامه‌های آماده‌سازی خود را ۱۰ تا ۱۵ ماه قبل از شرکت در بازیهای آسیایی به این کمیته ارائه می‌دادند و توسط متخصصان حاضر در کمیته مورد بررسی قرار می‌گرفت. در این کمیته میزان آمادگی جسمانی و عملکرد ورزشکاران اعزامی از ابعاد مختلف علم تمرین، بدنسازی، شیوه تمرین، مسائل تکنیکی،تاکتیکی و ... مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گرفت تا ورزشکار در بهترین شرایط ممکن راهی بازیهای آسیایی شود. در حال حاضر اطلاع ندارم که چنین کمیته‌ای هست یا خیر؟

فرامرزی در پایان تصریح کرد: شرکت در یک رویداد مهم نباید به صورت تصادفی باشد، مثلا اگر ورزشکاری در لیست اعزام به تورنمنتی قرار می‌گیرد باید شرایط فیزلوژیکی و عملکردی او از نظر شدت و حجم تمرینات و از تکنیک و تاکتیک به صورت علمی چندین بار توسط متخصصان مورد سنجش قرار بگیرد تا مشخص شود آماده شرکت در مسابقات است یا خیر؟ متاسفانه هنوز این روند در انتخاب بازیکنان و آماده‌سازی آنها صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha