محمد حسین محمدزاده در گفتوگو با ایسنا با اشاره به تعداد برنامههای رمضانی اظهار کرد: این برنامهها حجم زیادی ندارند بلکه اثرگذاری بالایی دارند؛ برای مثال تلاوت یک آیه قبل از پخش سریال زمان زیادی نمیبرد اما اثرگذاری زیادی دارد. در واقع با توجه به تقسیمبندی برنامهها، قرار نیست از لحاظ زمانی به برنامهها زیاد پرداخته شود بلکه میتواند کاملا موثر اما در قالب یک کلیپ چندثانیهای باشد. در واقع سعی میشود کار، کاملا حرفهای و تلویزیونی باشد.
او به تنوع برنامههای تلویزیونی اشاره کرد و گفت: سلایق مختلفی میان مردم وجود دارد به همین دلیل شبکههای مختلفی در تلویزیون ایجاد شده است؛ برای مثال به جهت ایجاد شور و نشاط در فضاهای میدانی، شبکه پنج برنامه جشن رمضان را دارد اما ممکن است برخی بخواهند یک سریال مناسبتی مرتبط با ماه مبارک رمضان را ببینند. قاعدتا اگر قرار باشد به یک قالب برنامه و همزمانی آن با قالبهای مشابه تمرکز کنیم، پاسخگوی خوبی به نیازها و درخواستهای مخاطب نیستیم.
مدیر شبکه قران و معارف سیما ادامه داد: سعی کردیم از همه قالبها و ظرفیت رسانهای چه در جهت ترویج آموزش چه مناسکسازی در ماه مبارک رمضان استفاده کنیم تا فضاهای مختلفی به وجود بیاید که بتواند سلایق متفاوت را پاسخگو باشد. این تعداد برنامه نباید همپوشانی مضری داشته باشند به همین دلیل سعی کردیم که از همپوشانی مضر جلوگیری کنیم. برای مثال تلاش کردیم همزمان دو ترتیل یا دو سخنرانی مذهبی از تلویزیون پخش نشود.
انتهای پیام
نظرات