• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 97021809590
  • خبرنگار : 71573

ادامه انتشار «آخرین مصاحبه‌ها...» به همراه ۲ رمان

ادامه انتشار «آخرین مصاحبه‌ها...» به همراه ۲ رمان

چهار کتاب از مجموعه «آخرین مصاحبه‌ها و سایر گفت‌وگوها» به همراه دو رمان ایرانی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «ارنست همینگوی» از مجموعه «آخرین مصاحبه‌ها و سایر گفت‌وگوها» با ترجمه حسین کربلایی طاهر (شاهین) در ۱۰۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان در نشر آفتابکاران به چاپ رسیده است.

نوشته پشت جلد کتاب: «در این مجموعه گفت‌وگوهای متنوع، یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های ادبی قرن بیستم به طرز بی‌سابقه‌ای خود را از ابتدا تا آخرین مراحل زندگی حرفه‌ای‌اش آشکار می‌سازد. در این کتاب، ارنست همینگوی به عشق، جنگ، شهرت، ماهیگیری و انضباط شورانگیزی اشاره می‌کند که قلمش را به حرکت درآورده و بینش‌های سحرآمیزی را در ارتباط با زندگی و حرفه نویسندگی ارائه می‌دهد که تأثیر بی‌مانندی بر تخیل آمریکایی از خود برجای گذاشته است.»

«ارنست همینگوی، هنر داستان‌سرایی»، «همینگوی در کوبا»، «دیداری سرزده با همینگوی» و «زندگی در بعدازظهر: آخرین مصاحبه» بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

کتاب «کورت وانِگات» از این مجموعه نیز با ترجمه حسین کربلایی طاهر در ۱۵۸ صفحه با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

نوشته پشت جلد کتاب: «یکی از بت‌شکن‌های بزرگ آمریکا به تفصیل راجع به سیاست، جنگ، کتاب و نویسندگی در مجموعه‌ای از گفت‌وگوها، از جمله آخرین گفت‌وگوی منتشرشده‌اش، صحبت می‌کند.»

«کورت وانِگات، هنر داستانسرایی»، «برای دوست داشتن، چیزی بیش از مرگ باید وجود داشته باشد»، «نمایش جو و کورت»، «مالیخولیای پایان همه‌چیز»، «آقای وانِگات، خدا بیامرزدت» و «آخرین گفت‌وگو» بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

دیگر کتاب منتشرشده در مجموعه «آخرین مصاحبه‌ها و سایر گفت‌وگوها»، «رِی بِردبری» با ترجمه سولماز دولت‌زاده است که در ۱۲۸ صفحه و با قیمت ۱۰ هزار تومان در نشر آفتابکاران انتشار یافته است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «ری بردبری با ذکاوت و اشتیاق در مجموعه گفت‌وگویی، شامل آخرین مصاحبه‌ای که با زندگینامه‌نویسش دارد به عنوان محبوب‌ترین و موثرترین نویسنده آمریکا از ادبیات، سفرهای فضایی، معماری و میراثش سخن می‌گوید.»

کتاب با این بخش‌ها همراه است: «اسلحه لیزری، ربات و موشک: تأثیر ری بردبری بر آینده»، «معمار اَناری و سایر مقاله‌ها»، «دمای اشتعال کتاب»، «آخرین مصاحبه» و «تقدیر و تشکر».

از این مجموعه کتاب «مارتین لوترکینگ» با ترجمه سولماز دولت‌زاده نیز در ۱۴۱ صفحه با قیمت ۱۱ هزار تومان به چاپ رسیده است.

نوشته پشت جلد کتاب: «این مجموعه شامل مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای مارتین لوترکینگ (جونیور) در طول زندگی حرفه‌ای‌اش، از نخستین حضور تلویزیونی تا آخرین مصاحبه دقیق و موشکافانه، درست ده روز پیش از ترورش به همراه برخی مطالب ارزنده از جمله توصیه‌های کم و بیش فراموش‌شده وی در رابطه با حقوق شهروندی در ستون مجله آبنوس می‌شود. پاسخ‌های ژرف دکتر کینگ به موضوعاتی همچون سایه طولانی و دیرین برده‌داری، نقش سفیدپوست‌های آمریکا در دستیابی به تساوی نژادی و حمله به شهروندان سیاهپوست صلح‌طلب می‌پردازد که مستقیما جهان ما را خطاب قرار می‌دهد، جهانی که دکتر کینگ در شکل‌گیری‌اش کمک کرد اما زودتر از آن‌که ببیندش از این جهان رخ بربست.»

«سیاهپوست نوین»، «توصیه‌ای برای زندگی»، «آیا تبعیض با تفکیک‌زدایی برابر است؟»، «چه کسی به نیابت از سیاهان سخن می‌گوید؟» و «گفت‌وگو با مارتین لوترکینگ» بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

رمان «شهریور داغ» نوشته هدا عربشاهی نیز در ۱۷۶ صفحه با قیمت ۱۳ هزار تومان در نشر آفتابکاران انتشار یافته است.

از متن کتاب: «چند روز پیش مادام ژاکلین گفت که دکتر مهران برای گرفتن عکس پرسنلی به عکاسخانه موسیو روبن رفته و لابه‌لای حرف‌ها گفته که هنوز هم منتظر است صنم‌بانو او را ببخشد تا خوشبختی را به پایش بریزد.

گفتم: «کدام خوشبختی؟ اگر او را ببخشم با این دلی که شکست چه کنم؟ آدم‌ها نمی‌بخشند. بخشش فقط و فقط برازنده خداست و بس. فقط اوست که می‌بخشد. بندگانش حتی اگر بهترین جانشینانش در زمین باشند فوق فوقش بتوانند فراموش کنند. ما فراموش می‌کنیم و فکر می‌کنیم که بخشیده‌ایم، اما بالاخره روزی در جایی باز همان زخم کهنه‌ سر باز می‌کند و دوباره یادمان می‌آورد که هرگز نبخشیده بودیم.»

دیگر کتاب تازه منتشرشده در این نشر، رمان «کاتوره» نوشته بی‌تا شباهنگ است که در ۲۵۵ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان به چاپ رسیده است.

نوشته پشت جلد کتاب: «کاتوره» یعنی سرگردان، بی‌هدف و از همین رو غیرقابل پیش‌بینی. «شایان صفایی» عمری کاتوره بوده، اما پیشامدی غیرمنتظره او را از مسیر زندگی‌اش جدا و به فضایی ناآشنا پرتاب می‌کند.

هر چه دورتر بهتر!»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha