• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 96121508253
  • خبرنگار : 71523

با رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی هیدروکربوری

داده های انرژی ملی کشور در دسترس عموم قرار میگیرد

داده های انرژی ملی کشور در دسترس عموم قرار میگیرد

رییس موسسه مطالعات بین المللی انرژی با اشاره به رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی هیدروکربوری کشور اظهار کرد: با رونمایی از این پایگاه داده های انرژی ملی در دسترس عموم قرار میگیرد.

به گزارش ایسنا، علی مبینی در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی و کتاب ترازنامه هیدروکربوری کشور با بیان اینکه انرژی از بخش های تاثیرگذار در زندگی بشر است، افزود: هرچقدر دانش بشر عمق بیشتری پیدا می‌کند، تلاش می‌کند منابع انرژی جدید که خسارت کمتری دارد را کشف کند.

وی با اشاره به وجود منابع طبیعی غنی در ایران گفت: خدا در ایران همه مواهبی که وجود دارد را قرار داده است. بخشی از این مواهب صرف رشد کشور می‌شود اما بخش دیگر باعث تخریب محیط زیست میشود.

رییس موسسه مطالعات بین المللی انرژی با طرح این سوال که آیا عصر انرژی‌های هیدروکربوری رو به پایان است؟، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته منابع هیدروکربوری تا سال ٢٠٥٠ نقش بارزی در تامین منابع انرژی جهان دارند.

مبینی ادامه داد: این به این معنی نیست که این موضوع برای همه کشورها یکسان است. برای مثال آلمان پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۵۰ انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین هیدروکربورها شوند. همچنین آمریکا جهت‌گیری کرده است که به سمت منابع تجدیدپذیر حرکت کند.

وی با تاکید بر این‌که این علائم نشان‌دهنده تغییرات بزرگ هستند، گفت: ما به این علائم کمتر توجه می‌کنیم. الگوی تولیدی در کشور افزایش قیمت تولیدات و کاهش کیفیت است، در حالی که این الگو در دنیا کاملا برعکس است و این باعث می‌شود هر دریچه‌ای برای تولیدکننده خارجی و تصاحب بازارهای کشور باز شود.

داده‌های انرژی کشور در دسترس عموم قرار می‌گیرد

رییس موسسه مطالعات بین المللی انرژی با اشاره به رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی و کتاب ترازنامه هیدروکربوری کشور تصریح کرد: رونمایی از این پایگاه سه هدف دارد هدف نخست اهمیت داده، اطلاعات، دانش و روندهای آماری است. با رونمایی از این پایگاه داده‌های انرژی ملی کشور در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

مبینی ادامه داد: وزیر نفت اصرار داشت داده‌های انرژی کشور در اختیار جامعه قرار بگیرد تا ببینیم چه راه‌حل‌هایی برای مدیریت انرژی پیدا می‌کنیم. هدف دیگر رونمایی از این پایگاه شفافیت است. در ایران حدود ۵.۷ میلیون بشکه در روز معادل نفت خام، نفت و گاز مصرف می‌شود و بین ۲۰ تا ۲۴ هزار دلار سرمایه‌ گذاری ثابت برای استخراج هر بشکه نفت خام است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه پیش بینی شده بود ضریب شدت مصرف انرژی کاهش یابد. در حال حاضر شدت مصرف انرژی بالای عدد یک است. هرچه میزان شدت مصرف انرژی بزرگتر و درآمد سرانه کوچک‌تر باشد ضریب شدت انرژی نابه‌هنجارتر است.

رییس موسسه مطالعات بین المللی انرژی ادامه داد: هدف دیگر از رونمایی از این پایگاه پالایش داده‌ها است. علاوه بر این قصد داریم تراز هیدروکربوری را به جغرافیای استانی تصری بدهیم و بررسی کنیم هر استان چه وضعیتی دارد.

براساس این گزارش آدرس اینترنتی پایگاه مذکور www.iranenergy.info.ir است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha