• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96121205958
  • خبرنگار : 71573

انتشار سه رمان خارجی و یک کتاب دیگر

انتشار سه رمان خارجی و یک کتاب دیگر

ترجمه کتاب‌های «فصل پنجم» نوشته ان.کی، «معشوقه» نوشته دانیل استیل، «روزهای بی‌پایان» نوشته سباستین بَری و «نشانه‌شناسی انگاره خدا در روانشناسی دین» نوشته ریچارد دیرینگر و دیوید اُلر به تازگی راهی بازار شده‌ است.

 به گزارش ایسنا،  رمان «فصل پنجم؛ هر عصری یک روز به پایان خواهد رسید» نوشته ان.کی جمیسین  با ترجمه معصومه حیدری در ۵۶۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ و قیمت ۳۶ هزار تومان در نشر آناپنا منتشر شده است. این کتاب برنده جایزه بین‌المللی «هیوگو»(بهترین رمان علمی-تخیلی جهان) در سال ۲۰۱۶ شده و از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده است. 

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: افراد کمی که ما دوستشان داریم همیشه آن‌هایی هستند که ما را اذیت می‌کنند...

تا زمانی که با دخترت خداحافظی نکرده‌ای باید همان مادری که او دوستش داشت، باشی.

شما تمام چیزی هستید که نیاز دارید...

ظاهر افراد گویای حقیقت درونی‌شان است.

مراقب سنگ‌های سست زمین باشید.

مراقب غریبه‌های قدرتمند باشید، مراقب باشید، مراقب سکوت ناگهانی باشید.

بدن‌ها از بین می‌روند.

رهبری که بخواهد دوام بیاورد باید بر افراد بیشتری تکیه کند.

برخی می‌گویند که زمین عصبانی است چرا که او هیچ شریک و همراهی نمی‌خواهد؛ من می‌گویم زمین عصبانی است چون که او به تنهایی زندگی می‌کند.

یک بار شکست، دوباره هم می‌تواند بشکند، بسیار راحت‌تر از قبل.

همچنین رمان «معشوقه» نوشته دانیل استیل با ترجمه شیما آبیاری در ۳۱۸صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۳ هزار تومان  در نشر یادشده عرضه شده است. این کتاب نیز از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: برای خرید عجله نکن. جایی رو انتخاب کن که واقعا دوست داری و از بودن در اون لذت می‌بری.

زندگی هر کسی یه سری پیچیدگی‌هایی داره.

زن‌ها و مردهای دست‌نیافتنی خطرناکن. تو هیچ وقت نمی‌تونی برنده باشی اون‌ها به هر دلیلی دلت رو می‌شکنن. به هر دلیلی و نه فقط پول...

خواستن کسی که نمی‌تونی اون رو داشته باشی خیلی رمانتیکه اما این اتفاق یه عذابه که تو به اون نیازی نداری.

من می‌گم تو می‌تونی توی زندگیت هم زن داشته باشی و هم هنرت رو. فقط باید آدم درستی رو پیدا کنی.

مشکل همین جاست، پیدا کردن آدم درست کار سختیه.

گاهی اتفاقات بد نتیجه خوبی دارن.

می‌خوام قبل از اینکه زندگیم رو با کسی بگذرونم که من رو به خاطر پرداخت کردن فاکتورهاش می‌خواهد عاشق بشم. به نظر من این فاکتورها و قبض‌ها توی رابطه ضروری نیستن.

من دوست دارم به این مسئله فکر کنم که یک زن می‌تونه قبل از اینکه عاشق کیف پول من باشه عاشق خودم باشه.

دیگر کتاب منتشرشده در نشر آناپنا،  رمان «روزهای بی‌پایان» نوشته سباستین بَری  است که با  ترجمه لیلا قنواتی‌زاده در ۲۹۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۲۲ هزار تومان راهی بازار شده است.این کتاب برنده جایزه «کتاب کاستا» در سال ۲۰۱۷، نامزد نهایی جایزه «من بوکر» در سال ۲۰۱۷ و برنده جایزه «والتر اسکات» انگلستان در سال ۲۱۰۷  شده است. همچنین از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده است. 

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: طبیعت انسان را به بازگشتی کوتاه به گذشته و فراموش کردن دعوت می‌کند و تو مثل حیوانی که زیر خاک زندگی می‌کند زیر نقاب سرشت خود پنهان می‌شوی.

وقتی تکیه‌گاه انسان مناسب نباشد با هر شرایط نامناسب به پایین سقوط می‌کند.

انسان هر جا که باشد بیدار شدن برایش دشوار است.

دنیا پر از آدم‌ است اما زمان قحطی یا قتل عام، آن لحظه که پای مرگ و زندگی به میان می‌آید، هر دو مثل هم انسان‌ها را درو می‌کنند. دنیا به متعلقات خود نیازی ندارد.

هر لحظه هزاران نفر در این دنیا می‌میرند و به هیچ جای دنیا هم برنمی‌خورد. باید آنچه را برای بقا لازم است بدانیم. زنده ماندن نوعی پیروزی است. باران همیشه محتاطانه عمل می‌کند و راه و روشش را به هیچ کس نشان نمی‌دهد.

انگار هر یک از ما انسان‌ها در زندگی‌مان ده چهره داریم که یکی یکی آن‌ها را می‌پوشیم. اگر انسانی هزاران روز عمر داشته باشد شاید تنها صد روز آن را به طور واضح به خاطر بیاورد. هیچ کارش هم نمی‌شود کرد. هر کس اندوخته‌ای از روزهای خود را به همراه دارد و مثل می‌خوارگان فراموشکار آن‌ها را از یاد می‌برد.

به نظر من عشق تاریخ را به سخره می‌گیرد. 

 کتاب «نشانه‌شناسی انگاره خدا در روانشناسی دین» نوشته ریچارد دیرینگر و دیوید اُلر با  ترجمه  هادی دهقانی یزدلی و محمدرضا پاشایی نیز در ۲۳۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

رهاسازی انگاره‌های خدا، تجربه درونی از خدا، مفهوم خدا و اتحاد درمانی در بین مبتلایان به اختلال‌های روانی شدید، تأملاتی بر یک پژوهش انجام‌گرفته در بیمارستان سلامت روانی، ساختار شکل‌گیری انگاره خدا در ذهنیت نوجوانان، رابطه هویت نقش جنسیت و انواع نگرش‌ها با انگاره‌های خدا، دلبستگی، بهباشی و کارکرد دین در اختلالات روانی شدید از فصل‌های این کتاب هستند. 

 همچنین در نوشته پشت جلد می‌خوانیم: «نشانه‌شناسی انگاره خدا در روانشناسی دین» درباره تصویر و درکی که برخی از ما از خدا داریم بحث می‌کند. مولفانی که مقالات کتاب را نوشته‌اند هم در حوزه مفاهیم دینی و هم در دانش روان‌شناسی و روانکاوی، صاحب دانش و تجربه‌های ارزشمندی هستند. نویسندگان به ریشه‌یابی و بازیابی انگاره‌های نوجوانان، جوانان، پیران و بیماران ذهنی می‌پردازند. در این بازیابی هم از انگاره‌های کتاب مقدس و هم از ریشه‌های متفاوت و پنهان ذهن و روان ما در حصول تصویری از خداوند گفت‌وگو می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha