• پنجشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96112614854
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

اعلام رای دادرسی پرونده "گلیم و گبه کرمانشاهان" تا 10 روز آینده

اعلام رای دادرسی پرونده "گلیم و گبه کرمانشاهان" تا 10 روز آینده

دادرسی پرونده موسوم به فرش، گلیم وگبه کرمانشاهان با بیان اظهارات و دفاعیات متهم ردیف اول این پرونده پایان یافت.

به گزارش ایسنا، سومین و آخرین روز محاکمه این  پرونده در حالی برگزار شد که دو جلسه قبلی با قرائت کیفر خواست و تشریح آن توسط دادستان، ارائه نظر کارشناسان حاضر در جلسه، استماع بیانات وکلای مدافع شکات و متهمین سپری شده بود.

این روند دو روزه دادرسی، شکات مالباخته و دنبال کنندگان پرونده را در انتظار مواجهه دادگاه با متهم ردیف اول و اظهارات و دفاعیات او قرار داده بود که شروع سومین جلسه دادگاه در صبح روز چهارشنبه به این انتظار پایان داد.

دانیال هودرجی معاون رئیس کل دادگستری استان و سخنگوی پرونده  مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان در خصوص جلسه دادگاه این پرونده گفت:  رئیس شعبه سوم دادگاه کیفری یک کرمانشاه مطابق بند ت ماده 359 آیین دادرسی کیفری پس از فراخوان متهم به جایگاه، به او تفهیم اتهام کرده و خواست راجع به قبول یا رد اتهامات منتسب اظهار نظر کرده و دفاعیات خود را به محضر دادگاه ارائه کند.

وی ادامه داد: متهم در حالی که بارها تذکرات قانونی دادگاه را در خصوص پرهیز از فرافکنی و طفره رفتن در پاسخگویی دریافت کرد از اتهامات خود دفاع نمود که در همین رابطه مدعی العموم نیز به کرات از دادگاه خواست که به متهم برای انحراف از مسیر پاسخگویی تذکر دهد تا مشخصا به سئوالات جواب دهد.

وی افزود: متاسفانه متهم علی رغم آسیب‌های مالی و روانی که برای مالباختگان ایجاد کرده و بیش از یک سال است که آن‌ها را به سرگردانی دچار کرده، در مقابل اسناد و مدارک موجود مبنی بر حیف و میل اموال مردم و مستندات ارائه شده دادستانی از پذیرش حقیقت سر باز زد و اثری از اهتمام او برای کمک به حل مشکل شکات فراوانش  به چشم نمی خورد.

هودرجی اظهار کرد: به شیوه جلسات پیشین در این جلسه نیز تعداد دیگری از کارشناسان، خبرگان و مطلعین اقتصادی، مالی وپولی  در رشته های مختلف عملیات های بانکی، فرش و ... حضور یافتند و مواردی را برای حضار و دادگاه توضیح دادند.

وی گفت: دادگاه با اختیار حاصل از ماده 369 آیین دادرسی کیفری پس از یک تنفس نیم ساعته دادرسی را ادامه داد که در نهایت و پس از هشت ساعت محاکمه، در سومین جلسه دادگاه پس از اخذ آخرین دفاعیات متهمین ختم رسیدگی را اعلام کرد.

وی در پایان گفت: مطابق ماده 404 ناظر به ماده 374 قانون آیین دادرسی کیفری، دادگاه یک هفته زمان دارد تا رای خود را درباره این پرونده صادر کند و در نهایت با مهلت سه روزه مندرج در ماده 378  همان قانون برای تایپ رای انشا شده و تبدیل آن به دادنامه، حداکثر تا 10 روز پس از اختتام دادرسی، باید طرفین پرونده  را در جریان تصمیم نهایی خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha