• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96110804331
  • خبرنگار : 71580

احمدی: ۲۲۲۰ مسابقه و رویداد ورزشی در دهه فجر برگزار می‌شود

احمدی: ۲۲۲۰ مسابقه و رویداد ورزشی در دهه فجر برگزار می‌شود

معاون وزیر ورزش از برگزاری ۲۲۲۰ مسابقه و رویداد بین‌المللی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با موضوع دهه فجر از ساعت ۱۰ امروز (یک شنبه) در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
او در آغاز صحبت‌هایش با تشکر از حضور اصحاب رسانه با اشاره به رئوس فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان در دهه فجر گفت: یکی از اهداف در هر جامعه ایجاد نشاط به صورت فردی و جمعی در میان مردم است. شور و حالی که رقابت‌های ورزشی در میان مردم ایجاد می‌کند بازتاب‌های زیادی در جامعه دارد. رویکرد وزارت ورزش و جوانان هم این است که از ظرفیت‌های ورزش برای ایجاد نشاط و سلامت در جامعه به خوبی استفاده کند.
احمدی افزود: با همین رویکرد پیش‌بینی شده در دهه فجر فدراسیون‌ها برنامه‌ها و مسابقات بین‌المللی ملی و استانی را برگزار کنند. با توجه به برنامه‌ریزی‌ها قرار است پانزده فدراسیون از جمله تنیس، تنیس روی میز، کشتی،  وزنه‌برداری، کاراته، بسکتبال، کبدی، وزنه‌برداری، ورزش‌های رزمی، اسکی، شطرنج، بدمینتون، فدراسیون‌های کارگری و نابینایان مسابقات بین‌المللی برگزار کنند. یکی از برنامه‌های‌مان این است که مسابقات را در استان‌های مختلف کشور برگزار کنیم تا رقابت‌ها در کشور توزیع شود. با توجه به پیش‌بینی‌ها قرار است ۲۲۲۰ مسابقه و رویداد بین‌المللی را در دهه فجر برگزار کنیم. هم‌چنین برنامه داریم تا ۹۷۴ برنامه فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های ورزشی و فرهنگی، تجلیل از خانواده شهدا و تجلیل از چهره‌های موفق ورزشی را در سطح کشور اجرا کنیم.
وی ادامه داد: همچنین ستاد دهه فجر از دو ماه گذشته فعالیتش را آغاز کرده است و و در حوزه‌های مختلف قهرمانی،  همگانی، ورزش بانوان و ورزش استان ها نشست هایی برای هرچه بهتر برگزار شدن رویدادهای ورزشی در دهه فجر برگزار کردیم.
او اعلام کرد: علاوه بر این در روز دوازدهم بهمن ماه هم‌زمان با ورود امام خمینی به ایران در ساعت ۹ و نیم صبح قرار است در کنار سایر اقشار مردم، ورزشکاران نیز حضور پررنگی در مرقد امام دشته باشند. یکی دیگر از برنامه‌های ویژه، تجدید میثاق جامعه ورزش و جوانان کشور با آرمان‌های امام در روز شانزدهم بهمن‌ماه است که وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک و رییسان فدراسیون‌ها در این برنامه حاضر خواهند شد. هم‌چنین برنامه داریم با هماهنگی‌هایی که با فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری داشتیم روز نوزدهم بهمن ماه از ساعت ۹ و نیم صبح پس از تجمع ماشین‌های کلاسیک و موتورهای سنگین از مقابل وزارت ورزش و جوانان به سمت مرقد امام حرکت کنیم. اضافه بر این در حال برنامه‌ریزی برای برپایی یک دیدار با آقای حسن خمینی در جماران هستیم اما هنوز این مساله قطعی نشده است. در روز ۲۲ بهمن نیز در خیابان آزادی وزارت ورزش و جوانان غرفه‌ای را برپا می کند.
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان خبر داد: سال آینده چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و به همین خاطر برنامه‌های ویژه‌ای را برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم. به همین منظور ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم با پیش‌بینی‌هایی که انجام دادیم در سال آینده رقابت‌های متنوع و گسترده بین المللی را به خصوص در رشته‌های پرطرفدار برگزار کنیم. در بحث افتتاح پروژهای ورزشی ۳۸ پروزه بهره‌برداری در استان‌ها را در دهه فجر خواهیم داشت. برای اولین‌بار امسال برنامه ویژه ورزش همگانی در دهه فجر خواهیم داشت که جزییات این پنج برنامه ورزش همگانی را آقای شعبانی بهار تشریح خواهند کرد. این‌ها رئوس برنامه‌های ما در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
احمدی در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری‌های وزارت ورزش و جوانان برای ساخت طرح‌های ناتمام گفت: پیش از این اطلاع داشتید که بیش از چهار هزار طرح ناتمام ورزشی در استان‌های مختلف بلاتکلیف رها شده بودند که بار سنگینی را بر دوش دولت وارد کرده بود. با اعتبارات حداقلی که در اختیار داشتیم خوشبختانه تا به امروز توانسته‌ایم بیش از ۲۰۰۰ طرح را در چهار سال گذشته به مرحله بهره‌برداری برسانیم. ویژگی مهم این بهره‌برداری ها آن بوده که بیش‌تر آن‌ها با مشارکت مردم و خیرین بخش ورزشی به اتمام رسیده است. هم‌چنین پروژه‌های مهم دیگری از جمله افتتاح استادیوم‌های ۱۵ هزار نفری در شهرهای مختلف و هم‌چنین استادیوم‌های پنج هزار نفری در شهرهای کوچک‌تر را نیز داشتیم. تعداد قابل توجهی استخر و سالن چند مجموعه و هم‌چنین خانه‌های ورزش روستایی نیز ساخته شده است. امیدوارم همین مسیر را با حمایت دولت ادامه دهیم و به رشد و گسترش ورزش در جامعه کمک کنیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. در این ستاد هم برنامه‌ریزی‌های ورزشی در مورد این که چه رشته‌هایی باید در رقابت‌های المپیکی حاضر شوند بررسی می‌شود و هم فعالیت‌های فرهنگی مربوط به بازی‌ها را زیر نظر دارد. خوشبختانه تعامل خوبی بین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها ایجاد شده و با هم هماهنگی ان‌شاءالله کارها خوب پیش خواهد رفت با توجه به شرایط خاص اندونزی و پراکندگی بازی‌ها در شهرها برنامه‌ریزی‌های لازم را پیش‌بینی کردیم و نگرانی خاصی نیست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha