• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96110301786
  • خبرنگار : 71021

مونسان شرح داد؛

مأموریت‌های سنگین گردشگری در سال ۹۷

مأموریت‌های سنگین گردشگری در سال ۹۷

معاون رئیس جمهور نسبت به افزایش قیمت محصولات گردشگری معترض شد و گفت: همه قبول داریم که این بخش با مشکل روبرو است و باید کمک کنیم کنترل قیمت در سفر اتفاق افتد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر مونسان در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با اشاره به وضعیت موجود گردشگری کشور برنامه‌های در اولویت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برای سال آینده برشمرد و افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های گردشگری در سال آینده تدوین برنامه ملی برای توسعه است که همزمان با آن باید روی تقویت همکاری مدیران دولتی و غیردولتی در حوزه کسب و کار، حمایت از کارآفرینان خلق و نیروهای نخبه، تنوع بخشی موضوعات و محصولات گردشگری، زمینه‌سازی برای بهره‌گیری اطلاعات، شهر گردشگری، بوم‌گردی، قانون حمایت از اشتغال روستایی متمرکز شد.

وی در ادامه گفت: افزایش شمار بوم‌گردی‌ها به ۲۰۰۰ واحد از سیاست‌های مهم این سازمان است که با در نظر گرفتن ایجاد اشتغال برای هشت نفر در هر واحد، انتظار تولید ۱۶ هزار شغل از طریق بوم‌گردی را داریم.

به گفته مونسان تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، بازاریابی و تبلیغات، استفاده حداکثر از داشته‌ها و کنترل قیمت از دیگر اهداف و اولویت‌های این سازمان برای سال آینده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ضعف بازاریابی و تبلیغات در این حوزه اظهار کرد: اگر در تبلیغات نتوانیم آنچه داریم را بروز دهیم جاذبه‌هایمان به صورت بالقوه باقی خواهد ماند. یعنی همین وضعیتی که در حال حاضر داریم.

او گفت: پنج میلیون گردشگر نشان می‌دهد هنوز داشته‌هایمان را نتوانسته‌ایم بروز دهیم.

مونسان سپس از طراحی برنامه‌های مختص به هر استان مبتنی بر محصول خبر داد و گفت: صنعت گردشگری وابسته به فرصت‌های زمانی و مکانی است. نمی‌توان برای همه مناطق یک برنامه اجرا کرد. برنامه‌ها باید براساس مزیت هر استان باشد که این اتفاق رخ داده و به زودی ابلاغ می‌شود.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: ایجاد ۱۳۷ هزار شغل به گردن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتاده که مأموریت سنگینی است، اگرچه متناسب با این مأموریت امکانات و بودجه در اختیار سازمان نیست.

مونسان همچنین به یازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران اشاره کرد و افزود: این رویداد فرصتی برای ارائه محصولات گردشگری حلال، کودک، خانواده، غذا، سفر به مقاصد ناشناخته، اقوام ایرانی، صنایع دستی و سوغات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۳ ۲۲:۳۵

توسعه ء گردشگری که فقط به افزایش بومگردی نیست.یک گردشگر به امکانات و فسیلیتی های متعدد و متنوعی نیاز دارد چرا همه فقط روی اقامت بومگردی تاکید دارند.ایا او سرویس رفت وآمد مناسب، غذای خوب ، فروشگاه صنایع دستی و سوغات.، و چیزهایی از این قبیل نمی خواهد؟