• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۶ / ۰۵:۲۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96101608480
  • خبرنگار : 71021

معاون رییس جمهور به ایسنا خبر داد

نرخ عوارض خروج کم می‌شود

نرخ عوارض خروج کم می‌شود

معاون رییس جمهور از احتمال کاهش نرخ «عوارض خروج از کشور» نسبت به مبلغ قبلی که ۲۲۰ هزار تومان تعیین شده بود، خبر داد و گفت: افزایش تصاعدی که برای هر نوبت سفر درنظر گرفته شده بود حذف خواهد شد.

علی‌اصغر مونسان درباره آخرین پیگیری‌ها درباره نرخ عوارض خروج از کشور که در لایحه بودجه سال ۹۷، با سه تا شش برابر افزایش روبرو شده بود به ایسنا گفت: مبلغ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه دولت مشخص شده و درحال بررسی در مجلس است، ما هم صحبت‌های مختلفی را درباره نرخ جدید آن شنیده‌ایم که منتظریم ببینیم مجلس محترم در نهایت، چه عددی را تصویب می‌کند.

او درباره آخرین صحبت شنیده شده درباره نرخ عوارض خروج از کشور برای سال ۹۷، گفت: آخرین صحبت را از رسانه‌ها شنیده‌ام که نرخ آن ۱۵۰ هزار تومان بوده است. حالا منتظریم ببینیم مجلس چه تصمیمی می‌گیرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره رشد تصاعدی نرخ عوارض خروج از کشور که در لایحه بودجه از سه تا  شش درصد، بسته به تعداد سفر سالانه درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: آن طور که ما شنیدیم این رشد تصاعدی حذف خواهد شد و فقط یک عدد برای عوارض خروج فیکس شده است.

مونسان در پاسخ به این پرسش که کاهش نرخ عوارض بر اساس دستور معاون اول رییس جمهور که به سازمان برنامه بودجه در این باره نامه نوشته صورت می‌گیرد یا درنتیجه رای گیری نمایندکان مجلس مشخص خواهد شد، بیان کرد: لایحه بودجه که براساس اعداد قبلی به مجلس فرستاده شده، دچار تغییر نشده، ما فعلا منتظر نظر و تصمیم نمایندگان مجلس هستیم.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ که ۱۹ آذرماه به مجلس تقدیم کرد، افزایش سه تا شش برابری عوارض خروج از کشور را پیشنهاد داد که بر این اساس هر نفر در سفر نخست ۲۲۰ هزار تومان باید عوارض خروج پرداخت کند، این مبلغ در سفر دوم حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد (۳۳۰ هزار تومان) و برای سفرهای سوم و بیشتر با ۱۰۰ درصد افزایش، به ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد. این پیشنهاد دولت با واکنش‌های انتقادی زیادی از سوی مردم، فعالان گردشگری و نمایندگان مجلس روبرو شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که همزمان با تقدیم لایحه پیشنهادی مجلس اعلام کرده بود؛ ۴۰ هزار تومان از نرخ هر عوارض خروجی صرف تشویق تورهای ورودی خواهد شد، پیش از آن که به جرگه مخالفان بپیوندد، در یک نشست خبری درباره مشارکت این سازمان در تعیین نرخ عوارض خروج از کشور، گفته بود: «حتما در تدوین بودجه دستگاه‌ها نظر دارند و همه بخش‌ها موظف به همکاری هستند و برای ما مهم، افزایش منطقی است. »

اما وی پس از راه افتادن موج اعتراضها نسبت به این تصمیم دولت، در توئیتی نوشت؛ «با این رویکرد که سفر ارزان باید در سبد زندگی همه ایرانیان فراهم شود، معتقدم اجرای هر تصمیمی باید متناسب با وضعیت اقتصادی مردم باشد. ای کاش تصمیم‌گیرانِ افزایش عوارض خروج از کشور، نظرات کارشناسی سازمان میراث فرهنگی، فعالان و متولیان گردشگری را جویا می‌شدند. »

معاون رییس جمهور سپس در نامه ای به اسحاق جهانگیری، تعدیل نرخ پیشنهادی عوارض خروج از کشور را خواستار شد و درباره ناهماهنگی در اعلام آن گفت؛ بحث افزایش عوارض خروج مطرح بود، ولی ما فکر می‌کردیم برای این کار با ما (میراث فرهنگی) هماهنگی می‌شود، اما عدد اعلام شده با ما نهایی نشده بود.

نرخ پیشنهادی سازمان میراث فرهنگی در هیات دولت و همچنین نامه به معاون اول ۸۵ هزار تومان بود که با پرداخت ۴۰ هزار تومان آن به این سازمان موافقت شده بود، هرچند که مونسان گفت؛ نرخ در لایحه بودجه ۲۲۰ هزار تومان تعیین شد، اما آن ۴۰ هزار تومان را تغییر ندادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۰۸:۱۷

150 هم زیاده

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۰۹:۰۲

وقتی مدیریت نداریم توریست جذب کنیم می خواهیم با پول جیب ملت برای خارجی ها جاذبه ایجاد کنیم !!! نخواهد شد

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۰۹:۲۴

آقا جمعش کنید یعنی چی کمش کنید ؟! مگه انزاوای ایران و ایرانی رو میخواهید جمعش کنید وسلام

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۱۱:۵۴

بطور کلی اخذ عوارض خروجی درست نیست. به جز یکی دو کشور در بقیه کشورهای دنیا چیزی به نام عوارض خروجی وجود ندارد. به جای چرزاندن ملت ایران هزینه های بی دلیل برون مرزی را به صفر برسانید تا مشکل اقتصادی حل شود.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۱۲:۰۹

نباید کم بشه، باید حذف بشه.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۱۲:۱۲

به مرگ گرفتيد كه مردم به تب راضي بشن ؟

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۱۷:۴۲

هفتاد و پنج هزار تومان هم در هیچ جای دنیا معمول نیست چه برسه به بیشتر

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۷ ۱۸:۰۸

بیشتر از ۱۰۰ عوارض نیست جریمه خروج از کشوره

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۰۷ ۱۹:۱۲

میشه گفت شبیه حمایت از پراید شده یعنی ما باید پراید سوار شیم که اقتصاد خودرو سازی پیشرفت کنه ..... یعنی تعرفه یا گمرک خروج برای مسافر .... این یه اشتباهی که دوباره تو صنعت گردشگری میخواد اعمال بشه ... اینجوری هیچ رقابتی بین تور های گردشگری داخلی و خارجی انجام نمیشه ...

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۹ ۱۰:۴۶

یعنی یه بار نشد یه تصمیم بگیرن به نفع مردم باشه.حالا چه خدماتی میدن مگه با این همه پول که میگیرن.واقعا متاسفم

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۲ ۲۱:۲۱

طرح خوبيه پونصد هزارتومن بايد بشه . هرچقدر بيشتر بهتر در عوض وقتمون توي صف هاي طولاني انتظار در مرزهاي زميني از بين نميره .

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۴ ۱۹:۲۸

بسه دیگه چقدر فشار بر روی مردم

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۳

تمام این تصمیمات بخاطر اینه که از گرفتاری های مردم خبر ندارن....و فکر می کنن همه برای تفریح به سفر خارج می رن...

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۱۰ ۱۹:۴۰

جمع کنید بابا با این مدیریتتون

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۰ ۰۹:۲۷

یعنی فقط فشار فشار فشار فشار فشار " آدم به یه زندگی سگی تو یه کشور غریب راضی میشه

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۱ ۱۲:۳۰

به نظرمن گرفتن هرگونه عوارض خروج از گشوریاافزایش آن گرفتن پول اضافی وسرگردنه ایست.که باواکنش مردم بایدحذف گردد.

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۱ ۱۸:۵۱

من هرسال کریسمس با ۷۰۰ هزار تومان چند روز میرم ایروان و برمیگردم. الان باید نصف این مبلغ بدم به عنوان عوارض نمیدونم این تصمیمات دولت رو کی میگیره؟ واقعا دولت از مردمه یه ضد مردمه؟ احساس میکنم دولت مردم رو به چشم دشمن نگاه میکنه

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۱ ۲۱:۳۷

220 یا 440 که واسه اقایون چیزی نیس!!! مهم اینه که نهایتا چقدش تو جیب اونا میره!! اونا چه میدونن دربه در این کشورو اون کشور شدن واسه دراوردن یه لقمه نونی که تو کشور خودمون نمیتونیم تامینش کنیم یعنی چی!! والا من نمیدونم تا کی میخان به این جیب بریا ادامه بدن!

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۳ ۲۳:۳۶

راست میگی من خودم توگمرک کارمیکردم الان بیکارم مستاجرم چندماه است اجاره ندادم بخداموندم بیکار

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۴ ۰۰:۳۴

کسی که تورلیدره چرا باید عوارض بده خجالت بکشید

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۲ ۱۲:۵۳

این کار اشتباه ایران میخواد ملتش از بین بره

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۳ ۲۳:۲۷

بخداانصاف نیس بایدحذف بشه

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۴ ۰۰:۵۱

واقعا افتضاحه دیگه شورشو درآوردن.عوارض باید کلا حذف بشه فقط همین

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۴ ۱۹:۳۲

ملت ک ۳۶۶ روز سال به مسافرت پول خرج کردن ک نمیرن.بیشترشون از رو ناچاری وخرج خونشون با دوتا کیسه به دست میرفتن و یه پول بخور نمیری واسه خرج زن و بچشون میاوردن.الان با این کارشون خیلی از افراد باز بیکار کردن.چشم بسته بدون فکر چرا یهو تصمیم میگیرین و ملتو لحه لورده میکنید.انصاف چیزه خوبیه

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۳

نزدیک بینی همینه بلد نیستی به مردم فشار میاورید

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۰

اصلا انصاف نیست ،بخدا ،

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۲۷ ۰۹:۰۹

این کار یعنی هزینه بی کفایتی مدیریت کشور را مردم بایستی بدهند.