• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 96101206324
  • خبرنگار : 71548

گزارش مراسم تشییع علیرضا تلیانی ـ دبیر خبر ایسنا

باران با اشک‌ ایسنایی‌ها همراه شد

باران با اشک‌ ایسنایی‌ها همراه شد

مراسم تشییع پیکر علیرضا تلیانی ـ دبیر خبر ایسنا ـ صبح امروز، در میان اشک‌های حسرت خانواده و همکارانش برگزار شد؛‌ در این روز آسمان تهران هم که مدت‌ها بود، باران را از اهالی شهر دریغ کرده بود، به درد آمد و با اشک ایسنایی‌ها همراه شد.

ایسنایی‌ها دو روز است که در غم از دست دادن یکی از همکاران جوان اما دیرپای خود به سوگ نشسته‌اند. آنها که روز دوشنبه را با خبر دردناک و ناگهانی درگذشت علیرضا تلیانی ـ دبیر خبر این خبرگزاری ـ آغاز کرده بودند، صبح روز سه‌شنبه به احترام آن عزیز جمع شدند تا برای آخرین بار با پیکر همکار خود وداع کنند.

مراسم تشییع ساعت ۱۱ صبح از مقابل ساختمان ایسنا برگزار شد و برخی از چهره‌های فرهنگی از جمله حسین انتظامی (دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به‌نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا طیبی (رییس جهاد دانشگاهی)، علیرضا زجاجی (سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی)، علی منتظری (رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی)، بهنام چهارلنگ (مدیر کل حراست جهاد دانشگاهی)، مهرداد آگاهی (رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمحمد طباطبایی (مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، روح‌الله مهدی‌نژاد (رییس‌ مرکز روابط‌ عمومی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، حبیب‌الله عباسی (مدیرعامل خبرگزاری شفقنا)، افشین داورپناه (معاون فرهنگی پژوهشی خانه کتاب و سردبیر خبرگزاری ایبنا)، حمیدرضا فرزام (مدیرعامل خبرگزاری ایکنا)، ساسان والی‌زاده (‌مدیرعامل اسبق ایسنا)، فضه پناهلو (رییس دفتر حوزه ریاست دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی)، خانواده شهید اسماعیل عمرانی (خبرنگار شهید ایسنا در سانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰)، بهزاد رشیدی (رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر) و دیگر مدیران و اعضای سازمان مرکزی و واحدهای جهاد دانشگاهی، همکاران سازمان هلال احمر، خانواده و بستگان آن مرحوم و نیز جمعی از همکاران سابق خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنایی‌ها را همراهی می‌کردند.

در ابتدای مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد علیرضا تلیانی، علی منتظری ـ رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی ـ اظهار کرد: آقای تلیانی از اعضای محترم ایسنا بود که درگذشت او را به خانواده، همسر گرامی و اعضای عزیز و گرانقدر ایسنا تسلیت می‌گویم. مرگ عزیزانی چون آقای تلیانی قطعا برای خانواده و همکاران ایشان بسیار سخت و ناگوار است. اما ما پیرو آن دین و مذهبی هستیم که مرگ را آغاز حیاتی جدید برایمان ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: باید با قبول مشیت الهی باور کنیم که روزی از این جهان سفر می‌کنیم و خوشا به حال کسانی که سبک‌بال می‌روند، بدون دغدغه و گرفتاری‌ها این سفر را برای خودشان آسان می‌کنند و با قلب و روحی مطمئن به دنیایی جدید گام می‌گذارند.

منتظری خاطرنشان کرد: برادر عزیز ما آقای تلیانی را سال‌ها می‌شناختم و اتفاقاً در همین چند روز گذشته نیز ایشان را در خیابان دیدم و با هم درباره کار صحبت کردیم. هیچکس متصور نبود که قرار است چنین حادثه‌ تلخی برایمان رقم بخورد.

او با بین اینکه مرگ درس‌های زیادی برای بازماندگان دارد، یادآور شد: درس‌هایی مانند اینکه ما باید تا هستیم در کنار هم و غمخوار هم باشیم. قدر هم را بدانیم و آگاه باشیم که پست و مقام با مرگ پایان می‌یابد. پرواز یک مسلمان باید برای زنده‌ها درس عبرتی باشد تا مبادا فضای کار و سختی زندگی ما را از هم دور نگه دارد و از مشکلات هم خبر نداشته باشیم.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی همچنین گفت: آقای تلیانی و امثال او محصول یک زندگی ایمانی و انسانی در ایسنا بودند. امیدوارم این رفتن‌ها ما را هوشیار کند که مبادا فردا فراموش کنیم برای چه در کنار هم هستیم. مبادا دشواری‌های زندگی باعث شود که گسستی در روابط ایمانی، اعتقادی و فرهنگی ما به وجود آید.

منتظری بیان کرد: با توجه به خلوص، پاکی و سادگی برادر عزیزمان آقای تلیانی ما هم باید به رفتار منش و کردار او توسل کنیم؛ چراکه او پاک زیست و پاک رفت. به هر حال رفتن او ضایعه‌ای است برای همه ما و امیدوارم خداوند با لطف خود این غم را برای خانواده و همکاران او آسان بگرداند.

او در پایان یادآور شد: امیدوارم همه شما با توسل به درگاه احدیت برای زنده‌یاد علیرضا تلیانی آرزوی رحمت کنید تا در زندگی جدید خود راحت و آسوده باشد و فارغ از مشکلاتی که در این دنیای فانی داشت، راحت بیاساید.

در این مراسم همچنین علی متقیان ـ مدیر عامل ایسنا ـ که با صدایی لرزان و چشمانی گریان در حضور خانواده و همکارانی که در کنار پیکر زنده‌یاد علیرضا تلیانی جمع شده بودند، سخن می‌گفت، ضمن آرزوی صبر برای همه اظهار کرد: خانواده آقای تلیانی بدانید که بر ما نیز روز بسیار سختی می‌گذرد و در فراق یکی از همکاران عزیزمان هستیم. ما امروز عزیز بزرگی را از دست دادیم و از خداوند می‌خواهیم که به شما صبر بدهد. بدانید که تمام این جوانانی که در اینجا جمع شده‌اند فرزند شما هستند. همه ما رنج بزرگ کردن یک فرزند را درک می‌کنیم و برای ما هم از دست دادن این همکار جوان بسیار دشوار است.

مراسم تشییع پیکر همکار ایسنایی ـ علیرضا تلیانی ـ با حضور خانواده و جمع کثیری از همکاران او برگزاری شد و پیکر وی در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا ـ قطعه 255 ، ردیف 47، شماره 17 به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم زنده‌یاد تلیانی، از سوی خانواده محترم و همکاران آن مرحوم در ایسنا، روز جمعه ۱۵ دی‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ در مسجد امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین تهران برپا خواهد بود.

علیرضا تلیانی بامداد روز دوشنبه، ۱۱ دی ماه به‌ علت ایست قلبی در منزل درگذشت.

تلیانی متولد ۱۳۶۱/۱۱/۲۷ بود و از تاریخ ۱۳۸۳/۰۵/۰۱ به عنوان مترجم کار خبری خود را با ایسنا آغاز کرد و شروع دبیری خبر او به اول اسفندماه ۱۳۹۱ برمی‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۲:۴۵

خدارحمتش کنه

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۲:۴۸

روحش شاد ... همنشین آقا ابا عبدالله الحسین ع

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۳:۲۸

آوخ که جوانان وطنم چه زندگی سختی را میگذرانند.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۵:۲۲

الحق راست گفتی

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۴:۲۰

روحش شاد

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۵:۲۲

خیلی دردناک بود....خداوند روحشونو قرین رحمت کنه

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۵:۲۵

چقدر غم‌انگیز. تسلیت به تیم ایسنا.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۶:۵۹

یادش گرامی

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۷:۴۳

روحش شاد و یادش گرامی

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۷:۴۹

تسلیت عرض میکنم . بقای عمر مطبوعات راستین باد

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۹:۰۴

ازدیدن عکس ها دلم به درد آمد.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۲ ۱۹:۲۹

خداوند رحمتش کند و به همکاران و خانواده اش صبر بدهد.

avatar
۱۳۹۶-۱۰-۱۳ ۰۸:۳۷

روحش شاد