به گزارش ایسنا، این کتاب با مقدمه عبدالکریم بابارضا در ۲۶۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۵۰۰ تومان در نشر پشتیبان عرضه شده است.
فصلهای کتاب عبارتند از: فرهنگ و سازمان، رفتار سازمانی، نقش فرهنگ در سازمان، فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنان، هوش فرهنگی در سازمان، فرهنگ کارآفرینی در سازمان، فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلی، فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانی، رهبری در فرهنگ سازمانی، مدیریت چالشها در فرهنگ و رفتار سازمانی، کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمان و فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی.
در بخشی از کتاب میخوانیم: این کتاب ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهرهوری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان میپردازد.
فرهنگ سازمانی یکی از مهمترین واژههای ادبیات مدیریت است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحبنظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پرفروشترین کتابهایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمانها تأکید کردهاند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آنها کاوش صورت بگیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه میشود باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود.
در نوشته پشت جلد کتاب میخوانیم: مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل مؤثر در بهرهوری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقای اخلاقیات، عملکرد و بهرهوری بالاتر منجر میشود.
انتهای پیام
نظرات