• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 96091910055
  • خبرنگار : 71405

/بررسی ابعاد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا/

ابوشریف: اقدام آمریکا در قبال قدس بار دیگر مسئله فلسطین را پررنگ کرد

ابوشریف: اقدام آمریکا در قبال قدس بار دیگر مسئله فلسطین را پررنگ کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تلاش جهت عادی سازی رابطه با اسرائیل گفت: به رسمیت شناخته شدن قدس از سوی آمریکا توانست بار دیگر مسئله قدس را بحث اول در جهان کند.

به گزارش ایسنا، ناصر ابوشریف صبح امروز(یک‌شنبه) در نشست بررسی ابعاد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا گفت: بررسی  این طرح زمینه سازی برای طرح‌های دیگر است. کوشنر هم تاکید کرد که این طرح زمینه‌ای برای برنامه‌های دیگر آنها است. پیشینه های این مسئله زیاد است. یک گرایش در آمریکا اعتقاد دارد وقتی کنگره تصمیمی می گیرد کل جهان آنرا پیاده کند و مردم فلسطین و سایرین حقی ندارند و حق آن چیزی است که ملت و مجلس آمریکا بر دیگران تحمیل می‌کنند. ترامپ می‌خواهد هم فشارهایی که در داخل به او وارد می‌شود را خنثی کند هم نظر مثبت لابی صهیونیستی را داشته باشد. در همین راستا ترامپ تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.
نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه جهان عرب دچار تشدد شده و همین چند دستگی باعث چنین تصمیماتی شد گفت: برخی کشورهای عرب فشار زیادی بر فلسطینی ها آوردند تا منویات آمریکا را بپذیرند و همین فشارها عاملی شد تا آمریکا به راحتی تغییر پایتخت به قدس را بپذیرد.
وی ادامه داد: اگر اجازه اجرای این طرح به آمریکا برای اجرای برنامه هایش که به مسلمانان ضربه می زند داده شود شاید این امر شر مطلق نباشد و بتواند خوب را از بد جدا کند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: رویکردهای آمریکا بیش از پیش در گفتگو های به اصطلاح صلح مشخص شد. این نوع گفت‌وگوها نتیجه نخواهد داشت. آمریکا و اسرائیل اجازه ساخت کشور فلسطین در کرانه باختری را نمی دهند ولی متاسفانه برخی کشورهای عرب و اسلامی به سمت عادی سازی روابط رفتند. چطور می شود مردمی از خارج آمده و دست به کشتار بزنند و بگویند دموکرات هستند. وقتی ۶‌ و نیم میلیون یهودی در ۶ درصد فلسطین و ۶ میلیون اسرائیلی در بقیه خاک فلسطین زندگی می کنند.
ابوشریف گفت: بحران فعلی فوایدی دارد مثل احیای جبهه مقاومت در منطقه با این اقدام آمریکا بار دیگر مسئله فلسطین مسئله اصلی شد.

ابوشریف گفت: به عقیده من نقد غربی و نقد رسمی عربی طرحی از پیامدهای طرح ترامپ برای امنیت منطقه و آینده فلسطین.

وی افزود: عده‌ای معتقدند که این مساله قطعنامه مشروعی است که باید به آن احترام گذاشت اما ترسی که وجود دارد به واسطه واکنش فلسطینی‌ها است زیرا می‌ترسند موج جدیدی از خشونت‌ها و افراط‌گرایی در منطقه شکل بگیرد و باعث ناامنی شود.

ابوشریف با بیان اینکه به عقیده ما مساله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی حق است، گفت: مسجدالاقصی حق مشروع ملت فلسطین و تمام ملت‌های مسلمان است زیرا قدس و مسجدالاقصی مکان مقدس اسلامی است و برای تمام اعراب و مسلمانان و حتی مسیحیان مهم است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا با کمک آمریکا بر این مکان سیطره پیدا کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: به باور ما رژیم صهیونیستی هیچ حقی در فلسطین و مقدسات اسلامی ندارد به همین دلیل بر این باوریم که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت جدید اسرائیل پیامدهای بسیار خطرناکی داشته است. تمام منطقه و جهان اسلامی را هم تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی در واقع ناقض هویت عربی و اسلامی منطقه است. در حال حاضر غرب و برخی از اعراب از به وجود آمدن تنش در منطقه و ایجاد خشونت جدید در منطقه هراس دارند.

ابوشریف در خصوص رویکرد ایران در قبال به رسمیت شناختن قدس از سوی آمریکا، افزود: سیاست‌های ایران در این خصوص از ابتدا مشخص بوده و هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته است و آمریکا را استکبار جهانی می‌داند. بر اساس گفته امام خمینی (ره)، آمریکا شیطان بزرگ است و به همین دلیل موضع ایران نسبت به اسرائیل کاملا مشخص بوده است. ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس منویات امام خمینی (ره)، اسرائیل را غده سرطانی دانسته است. رژیم صهیونیستی با هر نوع پیشرفت ایران در منطقه مخالف است و می‌خواهد به هر شکلی که شده جلوی پیشرفت‌های ایران در منطقه را بگیرد.

رییس جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: رژیم صهیونیستی و آمریکا پیشرفت کشورهای عربی و اسلامی در منطقه را نمی‌پذیرند. عربستان سعودی طرحی را به آمریکا برای خرید هواپیماهای فوق مدرن F35 ارائه داد با اینکه عربستان و رژیم صهیونیستی رابطه بسیار خوبی با یکدیگر دارند اما رژیم صهیونیستی با این مساله مخالفت کرد و موافق نبود که آمریکا به عربستان سعودی هواپیمای جنگی بدهد زیرا تا وقتی اسرائیل در منطقه باشد اجازه نخواهد داد هیچ کشوری در منطقه پیشرفت کند و فرقی بین ایران و سایر کشورها در این زمینه وجود ندارد.

ابوشریف به کشورهای اسلامی توصیه کرد که ملت‌های مسلمان با اتحاد به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بایستند زیرا کشورهای عربی و اسلامی دارای قدرت و توانمندی‌های بسیاری هستند اما متاسفانه این توانمندی‌ها به خاطر حوادث چند سال گذشته کمرنگ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha