• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 96091306918
  • خبرنگار : 71277

IWF: هاشمی و سلیمانی می توانند اولین قهرمانان ایران در ۱۰۵ کیلوگرم باشند

IWF: هاشمی و سلیمانی می توانند اولین قهرمانان ایران در ۱۰۵ کیلوگرم باشند

فدراسیون جهانی وزنه برداری معتقد است علی هاشمی و علیرضا سلیمانی از ایران می‌توانند اولین قهرمانان جهان از ایران در دسته ۱۰۵ کیلوگرم باشند.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری( IWF) در بررسی اوزان مختلف مسابقات جهانی ۲۰۱۷، در مورد دسته ۱۰۵ کیلوگرم نوشت: در این وزن ایران افریموف از ازبکستان پیش از این قهرمان یکضرب شده و می‌تواند سومین مردی باشد که پشت سر هم در یکضرب ۱۰۵ کیلوگرم قهرمانی کسب می‌کند. پیش از او، ولادیمیر اسمورتچکف از روسیه در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ و روسلان نورالدینف در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ توانستند در یکضرب ۱۰۵ کیلوگرم قهرمانی‌های پی در پی کسب کنند.

ازبکستان در سه دوره پشت سر هم مسابقات قهرمانی جهان در یک ضرب ۱۰۵ کیلوگرم قهرمان شده است. روسیه با چهار قهرمانی پی در پی در این رقابت‌ها بهترین رکور را دارد.

آرتورز پلسینکز از لتونی دو سال پیش برنز مجموع را در این وزن کسب کرد. او می‌تواند سومین مردی باشد که از کشور لتونی چندین مدال در مسابقات قهرمانی جهان به دست می آورد.

ویکتورز سرباتیس از لتونی بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷، ۱۲ مدال در ۱۰۵ + کیلوگرم و ۱۰۸ + کیلوگرم دارد. آلبرتز اوزولینس از لتونی نیز یک مدال نقره  و یک برنز در ۷۵ کیلوگرم  دارد.

علی هاشمی و علیرضا سلیمانی از ایران می‌توانند اولین قهرمانان جهان از ایران در وزن ۱۰۵ کیلوگرم باشند. محمدرضا براری تنها ایرانی است که در وزن ۱۰۵ کیلوگرم از ایران مدال کسب کرده است. او در سال ۲۰۱۳ مدال برنز دو ضرب را به دست آورد.

از سال ۱۹۹۸ تاکنون ایران از پنج وزن سنگین مردان در چهار وزن قهرمانی داشته است و تنها در وزن ۱۰۵ کیلوگرم مدال طلا نداشته است.

آرکادیوس میشالسکی از لهستان برای سومین بار در مسابقات جهانی این وزن شرکت می‌کند. بهترین مقام او چهارمی در دو ضرب سال ۲۰۱۴ بوده است.

وزنه‌برداران لهستانی تاکنون در وزن ۱۰۵ کیلوگرم ۱۵ مدال که هفت مدال آن طلا بوده است را به دست آورده اند. تنها روسیه بیش از لهستان در این رقابت مدال طلا کسب کرده است. روسیه ۴۱ مدال در این رقابت‌ها دارد که  ۱۴ مدال آن طلا است. اوکراین نیز ۱۷ مدال در این رقابت ها دارد. ۱۵ مدال لهستان توسط سه نفر کسب شده است که مارسین دولگا، بارتلو میج بونک و روبرت دولگا هستند.

واسیل جرجیف از بلغارستان قصد دارد دومین بلغارستانی باشد که در این رقابت‌ها مدال کسب می‌کند. پیش از این تنها الان تساگائف از بلغارستان در ۱۰۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال شده است.

تساگائف سه مدال طلا و دو نقره بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به دست آورده است.

سارگیس مارتیرو سجان از اتریش قصد دارد بعد از ۴۴ سال اولین اتریشی باشد که مدال مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری را کسب می‌کند.

در سال ۱۹۷۳ کورت پیتنر در یک ضرب وزن ۶۰ کیلوگرم مدال برنز برای اتریش به دست آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha