• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96072312794
  • منبع : نمایندگی قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

ترامپ از لابی صهیونیست‌ها تغذیه می‌شود

ترامپ از لابی صهیونیست‌ها تغذیه می‌شود

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا و خصوصاً آقای ترامپ در شرایط کنونی از لابی صهیونیست‌ها تغذیه می‌شود و آن‌ها هم از او خواسته‌اند درازای حمایت‌های بی‌دریغشان حافظ منافع شوم و جنگ‌طلبانه آن‌ها باشد.

آیت‌الله علی اسلامی امام‌جمعه شهر تاکستان و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: ایالت متحده آمریکا و خیلی از قدرت‌های مستکبر دنیا هیچ‌گاه به دنبال منافع مردم و خصوصاً ملت خودشان نیستند و سراغ نداریم که رئیس‌جمهوری از این کشورهای استکباری و مشخصاً آمریکا به نفع و خواسته ملتش عمل کرده باشند و در واقع این‌ها نمایندگان واقعی شرکت‌ها و کارخانه‌های سرمایه‌داری، تراست‌ها و کارتل‌ها معروف تجاری و تسلیحاتی هستند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که سرمایه‌داران یک نفر مثل ترامپ را کاندید موردنظر خود برای کسب کرسی ریاست جمهوری معرفی می‌کنند، همین سرمایه‌داران قارون صفت جمع شده و با تهیه رأی به هر طریق ممکن او را بر مسند قدرت می‌نشانند و در عوض از او می‌خواهند که حافظ منافع آنان باشد و پس از پیروزی در انتخابات برمدار خواسته‌های آنان بچرخد تا با تأمین منافع مالی آنان کاخ‌ نشین شود.

وی تشریح کرد: آمریکا و خصوصاً آقای ترامپ در شرایط کنونی غیر از کانال فوق، از کانال دیگری بنام لابی صهیونیست هم تغذیه می‌شود و آن‌ها هم از او خواسته‌اند در ازای حمایت‌های بی‌دریغشان حافظ منافع شوم و جنگ‌طلبانه آن‌ها باشد.

امام‌جمعه تاکستان تصریح کرد: پس رئیس‌جمهور آمریکا از دو کانال ذکر شده فوق یعنی حمایت سرمایه‌داران قارون صفت و لابی صهیونیست در رأس آن اسراییل غاصب تغذیه می‌شود. در ادامه سیاست‌های خصمانه ایالات‌متحده آمریکا می‌توان به سیاست تنش‌زا در خاورمیانه و حمایت‌های بی‌حد و اندازه از گروهک‌های تروریستی داعش و النصره اشاره کرد و همچنین با اتخاذ همین روش اخیراً در ژاپن و کره جنوبی توانسته این دو کشور را از ترس حمله همه‌جانبه همسایه خود کره شمالی به آن‌ها، وادار به خرید تسلیحات نظامی جدید در حد وسیعی کرده تا با ترساندن این دو کشور از حمله کره شمالی هم بتواند سیاست تنش‌زای و استکباری خود را در منطقه به رخ جهانیان بکشد.

وی اضافه کرد: درواقع با فروش تسلیحات نظامی سرمایه‌داران و تولیدکنندگان این نوع سلاح‌ها، جیب آن‌ها را به‌واسطه بدهکاری‌اش پُر کند که این در ادامه همان سیاست تجاری و کسب منافع شرکای تجاری و اقتصادی خود است.

آیت‌الله اسلامی توضیح داد: لابی صهیونیست هم در عوض با حمایت‌های فراوان خود، با جلو انداختن آقای ترامپ به وسط کارزار اتخاذ سیاست‌های خصمانه در برابر دولت‌های منطقه قصد دارد به ماهیت کذایی خود، قدرت و اعتبار ببخشد و همین آقای ترامپ با توجه به بدهکاری‌های فراوانی که به این کانال‌ها داشته و دارد لاجرم درصدد به دست آوردن نظر مثبت آن‌هاست.

وی افزود: این سیاست در کشورهای عربی منطقه نیز عینیت دارد و رئیس‌جمهور آمریکا با استفاده کذایی از الفاظ و کلمات و فضاسازی درصدد جلب نظر شرکای تجاری خود است و الا مگر او نمی‌داند که روی سنگ‌قبر سربازش حک‌شده؛ «این سرباز در جنگ خلیج‌فارس کشته‌شده»، یعنی او این را نمی‌داند؟ تاریخ را نمی‌داند؟ این‌ها خیالات و توهمات اوست و لذا بجای استفاده از نام خلیج‌فارس، عبارت مجهولی را برای جلب اعتماد و نظر سرمایه‌داران عربی به کار می‌برد و در راستای همین کسب‌وکار در کشور خود داعیه‌دار اشتغال و رونق اقتصادی است.

آیت‌الله اسلامی به موضع‌گیری اروپا در خصوص سخنان آقای ترامپ اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از مسئولین توجهی به ریزه‌کاری‌ها و نکات کلیدی ندارند و در این خصوص با تشریح این دغدغه ما از اینکه اروپاییان از سخنان آقای ترامپ حمایت نکردند و نظرشان درباره برجام به حفظ و پایبندی به آن بود، خرسند و خوشحالیم ولیکن نباید تا ابد دل‌خوش به این‌ها باشیم چراکه چه‌بسا ممکن است همین کشورها در عرض مدت کوتاهی از گفته‌ها و موضع‌گیری‌های خود برگردند.

وی افزود: نباید در شرایط کنونی به این‌ها آویزان شد بلکه باید با حفظ استقلال و عدم وابستگی به آن‌ها و روی زمین خدا در کشور خودمان باراهنمایی‌های داهیانه مقام معظم رهبری زمینه‌ساز پیشرفت و تحول اقتصادی باشیم و هیچ‌گاه وابسته قدرت‌های استکباری غرب و خصوصاً آمریکای جنایتکار نباشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک‌ نهاد مقتدر و ارزشمند این نظام یاد و اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشادوش سایر نیروهای خدوم این کشور صاحب‌الزمان (عج) با حفظ اتحاد و همبستگی و تحت فرمان مقام عظمای ولایت؛ رهبر معظم انقلاب در رویارویی و نبرد با متجاوزان و تروریست‌های منطقه از پای نخواهد نشست و ما ملت بزرگ ایران حامی و پشتیبان این سربازان امام زمان (عج) بوده و هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha