• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 96070402366
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

ضرورت استفاده از روش گفتمان الهی برای جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی

ضرورت استفاده از روش گفتمان الهی برای جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه کوهرنگ نمونه بارز حرکت حسینی را برگزاری پیاده‌روی اربعین دانست و گفت: سبک‌های تند سینه‌زنی و بیان بهت‌های عجیب نباید در این مجالس انجام شود و برای جذب جوانان به هیئت‌های مذهبی از روش گفتمان الهی بهره ببرند.

حجت‌الاسلام «سید شهاب‌الدین طباطبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: لازم است در مجالس عزاداری امام حسین(ع) عظمت‌های اهل بیت بیان شود.

وی با اشاره به این‌که باید در این مجالس مطالب دور از واقعیت، کذب و بدون مستند مطرح نشود و از خرافه‌گرایی پرهیز شود، افزود: آداب سنتی مرسوم برای برپایی مراسم عزاداری سیدالشهداء همواره مطلوب بوده است.

طباطبایی با بیان این‌که هم‌اکنون مجالس عزاداری سیدالشهدا پررونق است، تصریح کرد: شور همراه با شعور حسینی موجب خوشحال شدن قلب صاحب‌الزمان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شمار اندکی از هیئت‌های عزاداری به تأسی از کشورهایی همانند انگلیس می‌خواهند هیئت‌ها را از مسیر اصلی خود دور کنند که این همان تشیع انگلیسی است و برخلاف دین اسلام محسوب می‎‌شود.

طباطبایی با اشاره به این‌که روح آزادی در فرهنگ سیدالشهدا جاری است، خاطرنشان کرد: رفتارهایی همانند قمه‌زنی و بیان سخنان خلاف دین اسلام و متهجرانه عامل ایجاد تصور نادرست از دین اسلام در میان جوامع گوناگون خواهد بود.

امام جمعه کوهرنگ افزود: در روزگاری که دشمن مسلح شده است تا اسلام ناب را از میان ببرد و خون شیعه را پایمال و میان مسلمانان دشمنی ایجاد کند باید نحوه برگزاری عزاداری شایسته‌تر باشد.

وی نمونه بارز حرکت حسینی را برگزاری پیاده‌روی اربعین دانست و گفت: سبک‌های تند سینه‌زنی و بیان بهت‌های عجیب نباید در این مجالس انجام شود و برای جذب جوانان به هیات‌های مذهبی از روش گفتمان الهی بهره برده شود.

طباطبایی نقش علما و روحانیون را در این مراسم موثر برشمرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره علما و روحانیون را به نکات مهم توجه می‎دهند و معتقدند که اگر همگان خوبی‌های دین اسلام را بیشتر درک کنند شیفته راه اسلام خواهند شد.

وی اظهار کرد: مداحان با استفاده از نوحه‌های مستند و به دور از خرافه معارف دینی، تقویت انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ دفاع از حرم اهل بیت را بیان کنند.

طباطبایی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی گشاده‌رویی را سرلوحه کار قرار داده و از همه اقشار در مجلس عزاداری امام حسین(ع) استقبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با ایمان استوار به راه اسلام و ائمه، بانی برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) هستند و باید مراقب بود تا هیچ حرکت نادرستی چهره شیعه و مراسم عزاداری سومین امام شیعیان را مخدوش نکند و فرهنگ اسلام به همان زیبایی حقیقی جلوه‌گری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha