• چهارشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96051106843
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده گرمسار و آرادان:

تعیین‌ تکلیف چاه‌های کشاورزی نباید به کور کردن چاه‌ها بینجامد

تعیین‌ تکلیف چاه‌های کشاورزی نباید به کور کردن چاه‌ها بینجامد

ایسنا/سمنان نماینده مردم گرمسار و آرادان با انتقاد از آنچه "کور کردن چاه‌های آب کشاورزی"می‌نامید گفت: به جای کورکردن چاه‌ها باید چاه‌های کشاورزی را تعیین‌تکلیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامرضا کاتب در بررسی مشکلات آب استان سمنان از گلایه کشاورزان از بستن و کور کردن چاه‌های کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: این رویه که گمان می‌شود مراد از تعیین تکلیف چاه‌ها، بستن چاه‌ها است رویه نادرستی است و باید در آن تجدیدنظر شود.

وی از آب به عنوان مهمترین مشکل امروز استان سمنان نام برد و افزود: حیات استان سمنان و تداوم توسعه در آن به تامین منابع آبی بستگی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اذعان به اینکه کور کردن چاه‌ها از اساس کار اشتباهی است به نیاز بخش صنعت گرمسار به آب، اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در سفر خود به استان با انتقال بخشی از پساب‌های تهران به این شهرستان موافقت کردند و اگر این مهم اتفاق بیفتد نیاز صنایع شهرستان به آب نیز رفع می‌شود.

وی از نشست‌های مختلف مسئولان دو استان سمنان و تهران برای انتقال این پساب‌ها خبر داد و گفت: به دنبال دستور رئیس‌جمهور، نشست‌های مختلفی بین مسئولان دو استان و از جمله بین استانداران تهران و سمنان برگزار شد و نماینده گرمسار و آرادان نیز پیگیر این دستور بوده است.

وی با اشاره به اجرای چهار طرح احداث مجتمع آبرسانی روستایی در گرمسار و آرادان در چند سال اخیر گفت: تاکنون دو مجتمع از این چهار تا به بهره‌برداری رسیده ضمن اینکه تعهدات در خصوص دو پروژه دیگر نیز قابل انجام است و باید برای اجرایی شدن آن چاره‌جویی شود.

کاتب با بیان اینکه 23 درصد برق استان سمنان در گرمسار مصرف می‌شود، گفت: گرمسار به واسطه صنعتی بودن و تعدد شهرک‌های صنعتی در آغاز دولت دکتر روحانی از نظر برق در تنگنا بود اما امروز و در پایان دولت یازدهم این مشکل در گرمسار حل شده که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به افتتاح دو پروژه برق‌رسانی در گرمسار در روز گذشته افزود: پست ابریشم نیز که از پروژه‌های مهم و موثر در بخش مرکزی گرمسار است باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد تا این ظرفیت نیز به این منطقه صنعتی افزوده شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha