دکتر محمدرضا سیاهپوش در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز در قطب پنج کشور شامل استانهای اصفهان، مرکزی، قم، و ... قرار میگیرد، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه امسال در مرحله نیمهنهایی بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی در 18 رشته با دانشگاههای این استانها رقابت میکنند.
وی افزود: با تدابیری که امسال اندیشیده شد و برگزاری المپیاد مقدماتی علمی دانشجویی که اولین دوره این المپیاد در دانشگاه بود، توانستیم دانشجویان را با آمادگی بسیار بالاتری به مرحله نیمهنهایی المپیاد معرفی کنیم و با همکاری گروههای علمی، اعضای هیأتعلمی و ... دانشگاه شهید چمران موفق شد بین تمام دانشگاههای قطب کشور، بالاترین تعداد برگزیدگان را برای مرحله نیمهنهایی معرفی کند.
مدیر دفتر شناسایی، حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه امسال از بین 80 دانشجوی برگزیده مرحله نیمهنهایی المپیاد در قطب پنج کشور، 25 نفر از دانشگاه شهید چمران به المپیاد راه یافتهاند، گفت: مرحله اول این المپیاد در اردیبهشتماه برگزار شده بود و مرحله نیمهنهایی این المپیاد 29 و 30 تیرماه در تهران برگزار خواهد شد.
سیاهپوش از عوامل مؤثری که این دانشگاه موفق شد تعداد بالایی از دانشجویان را در بیست و دومین مرحله المپیاد علمی معرفی کند برنامهریزی خوب دانشگاه در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: در تمام دانشگاههای کشور مبنای انتخاب دانشجویان جهت ورود به المپیاد 10 درصد برتر رشتههای کارشناسی بر اساس معدل است.
وی ادامه داد: ما متوجه شدیم بسیاری از افرادی که در بین 10 درصد برتر قرار ندارند، انگیزههای بالایی برای حضور در المپیاد دارند؛ بنابراین برای آنکه این افراد را وارد عرصه رقابت کنیم تا شانس خود را دوباره امتحان کنند، ورود به مرحله مقدماتی المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه را برای تمام دانشجویان آزاد گذاشتیم و اولین المپیاد دانشگاه شهید چمران نیز با همین هدف برگزار شد که دانشجویان با هر رتبه و معدلی شانس رقابت را داشته باشند و توان علمی خود را مطرح کنند.
مدیر دفتر شناسایی، حفظ و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه این امر میتواند برای برخی دانشجویان یک شروع مجدد باشد، گفت: امسال در آزمون مقدماتی، دانشجویی که رتبه 27 را از نظر معدل در کلاس کسب کرده بود، موفق شد رتبه اول المپیاد را به خود اختصاص دهد؛ از ویژگیهای المپیاد این بود که از پتانسیل تمام دانشجویان استفاده شد و اگر همچنان قانون 10 درصد برتر از لحاظ معدل برقرار بود، چنین دانشجویانی دیده نمیشدند.
انتهای پیام
نظرات