• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 96022918928
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: حضور آگاهانه مردم در صحنه سایه جنگ را از کشور دور کرده است

امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: حضور آگاهانه مردم در صحنه سایه جنگ را از کشور دور کرده است

ایسنا/قزوین امام جمعه موقت مردم قزوین گفت: اولین اثر حضور آگانه در انتخابات به خودمان برمی‌گردد،‌ چرا که به فرموده مقام معظم رهبری حضور آگانه مردم در صحنه است که سایه جنگ را از کشور دور کرده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی قابل امام جمعه موقت شهر قزوین در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن اشاره به اهمیت انتخابات ظهار کرد: در میان اهم مسائل اجتماعی حال حاضر کشور انتخابات مهم‌ترین مسئله موجود است و سرنوشت 4 سال آینده با حضور مردم در صحنه مشخص خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین قابل گفت: اهمیت این مسئله سرنوشت‌ساز به گونه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغازین ساعات انتخابات پای صندوق‌های رأی حضور یافته و رأی دادن را از جمله کارهای نیکی برشمردند که نباید به تأخیر بیفتد. حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی و رقم زدن سرنوشت مملکتی که زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است اجر عظیمی دارد و بنا به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری یک وظیفه انسانی و تکلیف الهی محسوب می‌شود.
 

امام جمعه موقت مردم قزوین با اشاره به منحصر به فرد بودن انتخابات در ایران اسلامی بیان کرد: انتخابات در ایران به لحاظ سطح مشارکت مردم همواره در همه جای دنیا سرآمد است در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری کشوری مثل فرانسه که مهد آزادی جهان محسوب می‌شود تنها 30 درصد مردم مشارکت می‌کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین قابل در ادامه گفت: اولین اثر حضور آگانه در انتخابات به خودمان برمی‌گردد،‌ چرا که به فرموده مقام معظم رهبری حضور آگانه مردم در صحنه است که سایه جنگ را از کشور دور کرده است و این هیچ ربطی به مذاکراتی که با بیگانگان صورت گرفته است ندارد.

قابل در این باره بیان کرد: مردم تنها در صورتی می‌توانند عقیده خود را به کرسی بنشانند که به صحنه بیایند و نگذارند انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. مردم باید پای کار بیایند چون مبارزه همچنان ادامه دارد و امر به معروف هیچ گاه تعطیل نمی‌شود و همانگونه که امیر المومنین فرمودند اگر امر به معروف را تعطیل کردید اشرار بر شما مسلط خواهند شد و دعای شما نیز مستجاب نمی شود. این انقلاب که با خون جوانان بسیاری به ثمر رسیده و نامش در همه جای دنیا زنده است باید با عزت و اقتدار باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین قابل در ادامه با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: اینجا دارالمومنین است،‌ شهری است که سابقه دینی دارد؛ علما و شخصیت های برجسته‌ای همچون آقا شیخ مجتبی قزوینی،‌ ملاهاشم قزوینی، مرحوم آیت الله شالی،‌ مرحوم آیت الله باریک بین و آیت الله ابوترابی در این شهر پرورش یافته‌اند؛ آن وقت حالا برای انتخابات شورای شهر رنگ و لعاب چهره بانوان، معیار انتخاب شده است. این شهر برای شواری خود نیاز به متخصصانی دارد که بتوانند مشکلات محرومان، ترافیک، فضای سبز، ساخت و سازها و ده ها مشکل دیگر را حل کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha