• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403072116122
  • خبرنگار : 50105

خودروسازان چینی در روسیه کولاک کردند

خودروسازان چینی در روسیه کولاک کردند

شرکت خودروسازی چری چین، خودروها را در کارخانه های روسیه که رقبای غربی آن را تخلیه کرده اند، مونتاژ می کند.

به گزارش ایسنا، پنج فرد آگاه به رویترز گفتند که خودروساز چینی چری، مونتاژ خودروهای خود را در روسیه برای فروش در این کشور در سه کارخانه تخلیه شده رقبای غربی از جمله فولکس‌واگن و مرسدس آغاز کرده است.

خودروسازان چینی بیش از نیمی از بازار خودرو روسیه را از نظر فروش از زمانی که اکثر همتایان غربی این کشور را پس از تهاجم مسکو به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ترک کردند، تصاحب کرده‌اند. اکنون، آنها در حال گسترش دامنه فعالیت خود هستند تا بیشتر تولیدات داخلی روسیه را نیز در نظر بگیرند و نشان می‌دهند که پکن چگونه نقش مؤثرتری در تغییر چشم‌انداز تولید و اقتصاد روسیه از زمان درگیری بازی می‌کند.

این افراد اعلام کردند که علاوه بر واردات خودرو به روسیه، چری که تقریبا یک پنجم فروش خودروهای سواری روسیه را شامل می‌شود، خودروهای تقریباً تمام شده وارد و مونتاژ را در سه کارخانه روسی تکمیل می‌کند. این منابع عنوان کردند که بزرگترین صادرکننده خودرو چین احتمالاً بر روی تقاضای قوی در این کشور شرط بندی می کند، زیرا بازار داخلی روسیه با تولید محدود و ظرفیت تولید کم مقابله می‌کند.

چری در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازار روسیه را با خودروهای سواری تامین می‌کند، اما قصد ندارد کارخانه‌های خود را در آنجا بسازد یا بخرد. این شرکت در پاسخ به سوالات رویترز در مورد کار مونتاژ در کارخانه ها اظهار نظری نکرد. حرکت چری برای شروع تولید در این سه کارخانه و فروش مدل هایی که در آنجا مونتاژ می شوند قبلا گزارش نشده بود.

روسیه هزینه خودروهای وارداتی را افزایش می‌دهد و خودروسازان خارجی را تشویق می‌کند تا تولید را بومی‌سازی کنند. مقامات چری اظهار کردند که برنامه های توسعه جهانی چری پیش بینی می‌کند که این شرکت در سه سال آینده به بیش از ۶۰ بازار جدید وارد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha