• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403071814031
  • خبرنگار : 50060

طی سه سال گذشته صورت گرفت؛

افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی قزوین به ۵ تصفیه‌خانه

افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی قزوین به ۵ تصفیه‌خانه

ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از بدو تأسیس شهرک‌های صنعتی تا سه سال گذشته در سه شهرک تصفیه‌خانه وجود داشت ولی در سه سال گذشته ۲ تصفیه‌خانه دیگر نیز ساخته شد، یک تصفیه‌خانه در شهرک خرمدشت ساخته شد و به بهره‌برداری رسید و دیگری در شهرک آراسنج ساخته شده که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا صفاری در گفت‌وگو با ایسنا درباره فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی، اظهار کرد: برخی اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین مشخصاً مربوط به سه سال گذشته بوده و در دولت شهید رئیسی کلید خورده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، گفت: در گذشته این طور بود که زمین بدون امکانات زیرساختی واگذار و باعث می‌شد واحد صنعتی در تولید با مشکل مواجه شود، بنابراین ما اولویت خود را بر تکمیل زیرساخت شهرک‌ها گذاشتیم خصوصاً با اولویت شهرک‌هایی که واحد صنعتی دارند و نزدیک بهره‌برداری است، در این راستا زیرساخت شهرک کاسپین، توسعه کاسپین، توسعه لیا، حکیمیه ۹۰ تا ۱۰۰ درصد تکمیل است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۲۰ مگاوات ظرفیت برق جدید در شهرک‌ها ایجاد شد، به این صورت که در شهرک کاسپین به بهره‌برداری رسید؛ در شهرک آراسنج تا ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود، در موضوع آب که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها وجود دارد تلاش کردیم و ظرفیت آب شهرک‌ها نزدیک به ۴۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت اضافه شده است.

صفاری خاطرنشان کرد: از بدو تأسیس شهرک‌های صنعتی تا سه سال گذشته در سه شهرک تصفیه‌خانه وجود داشت ولی در سه سال گذشته ۲ تصفیه‌خانه دیگر نیز ساخته شد، یک تصفیه‌خانه در شهرک خرمدشت ساخته شد و به بهره‌برداری رسید و دیگری در شهرک آراسنج ساخته شده که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشکل زیرساخت‌های انرژی خصوصاً مشکل برق در واحدهای صنعتی، قزوین به عنوان اولین استان برای ساخت اولین شهرک تخصصی انرژی ورود کرد و این شهرک در قزوین کلنگ خورد و خوشبختانه استقبال از آن هم خیلی خوب بود و واحدها در حال فعالیت در آن هستند.

این مسئول گفت: برای ساماندهی صنایع خرد و کوچک در موضوع احداث مجتمع کارگاهی ورود پیدا کردیم و مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی کاسپین ۲ را ساختیم و به بهره‌برداری رسید و در شهرک صنعتی لیا هم کلنگ آن بر زمین زده شده و در حال تکمیل است و ۲ ماه دیگر واگذار می‌شود، در شهرک حکیمیه هم در این راستا در مراحل ابتدایی اخذ مجوزها و تصمیم‌گیری قرار داریم.

وی اظهار کرد: در این سال‌ها موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قزوین توسط بسیاری از مسئولان مطرح می‌شد اما عملاً کاری صورت نمی‌گرفت و عملاً در سه سال گذشته کلید خورد به این صورت که مطالعات آن به انجام رسیده و مراحل بعدی درحال برنامه‌ریزی و اجراست.

صفاری ادامه داد: برای موضوع خلع‌ید و فسخ قراردادهای یک سری از سرمایه‌گذاران که از شرکت شهرک‌های صنعتی زمین می‌گرفتند اما کار خاصی نمی‌کردند و در نهایت با واسطه زمین فروخته می‌شد، در سطح ملی کارهایی انجام شد و استان قزوین جزو اولین استان‌هایی بود که در این زمینه ورود کرد، دستگاه‌های نظارتی هم کمک کردند و روند واگذاری کاملاً الکترونیکی و شفاف شد و قرارداد نزدیک به ۱۸۰ هزار هکتار زمین بلاتکلیف استان فسخ و مجدد به سرمایه‌گذاران واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: اعطای سند مالکیت در شهرک‌های صنعتی استان قزوین انقلابی ایجاد کرد و سند تک برگی تفکیکی برای واحدها اخذ شد و همین امر باعث شد که دیگر خود واحدهای تولیدی بتوانند برای ملکشان تصمیم‌گیری کنند و تاکنون بیش از ۳۵۰۰ هکتار زمین تفکیک شده که سندهای آن آماده واگذاری به واحدهای صنعتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha