• جمعه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96021509043
  • خبرنگار : 71129

تاکید تیلرسون به کشورهای جنوب شرق آسیا برای کم کردن روابط دیپلماتیک با کره شمالی

تاکید تیلرسون به کشورهای جنوب شرق آسیا برای کم کردن روابط دیپلماتیک با کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا به دولت‌های جنوب شرق آسیا تاکید کرد تا برای جلوگیری از استفاده کره‌شمالی از روابط تجاری برای انجام برنامه‌های تسلیحاتی، روابط خودشان را با این کشور کم کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا پس از نشست روز پنجشنبه این وزارتخانه گفت: رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا از وزرای امور خارجه 10 کشور عضو مجمع همکاری کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ.سه. آن خواست تا روابط دیپلماتیک خود را با پیونگ یانگ کم کنند، چراکه این روابط به کره شمالی امکان می‌دهد تا برنامه‌های اتمی و موشکی خود را پیش ببرد.

این اظهار نظر از سوی وزارت امور خارجه آمریکا جدیدترین اقدام دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور برای تشدید اقدامات علیه کره‌شمالی و کمک گرفتن از جامعه جهانی برای مقابله با این کشور محسوب می‌شود.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: کره شمالی در بسیاری از کشورهای منطقه حضور دیپلماتیک دارد و مشخص است که می‌خواهد این روابط را تشدید کند.

وی بدون اشاره به جنبه‌های مورد نظر برای کاهش روابط دیپلماتیک کشورهای جنوب شرق آسیا با کره‌شمالی ادامه داد: موضع مشترک مشخص میان آمریکا و کشورهای مذکور درباره کره‌شمالی این است که نباید به این کشور اجازه دهیم تا با استفاده از این روابط دیپلماتیک برنامه‌های اتمی و موشکی خود را تسریع بخشد.

این مقام مسوول وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده همچنان به آزادی حمل و نقل دریایی و تجاری در دریای چین جنوبی متعهد و پایبند است و تیلرسون به تمامی کشورهای منطقه تاکید کرده تا روند نظامی شدن، ساخت و ساز و تنش در منطقه را متوقف کنند.

در همین حال انریکه مانالو، وزیر امور خارجه موقت فیلیپین نیز گفت: راه‌حل مورد نظر برای از میان برداشتن تنش با کره‌شمالی از طریق مذاکره است.  چین می‌تواند نقش موثری در این امر داشته باشد و تا زمانی که مذاکرات صورت نگیرد، این امکان وجود نخواهد داشت. نگرانی‌های ما این است که تنش در شبه جزیره کره افزایش پیدا کند.

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز گفت: نشست روز پنجشنبه وزارت امور خارجه آمریکا با حضور تیلرسون و سایر وزرای امور خارجه آ.سه.آن بسیار خوب بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha