• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072217258
  • خبرنگار : 71933

السودانی در دیدار عراقچی: به تلاش برای آتش‌بس در منطقه ادامه می‌دهیم

السودانی در دیدار عراقچی: به تلاش برای آتش‌بس در منطقه ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر عراق در دیدار وزیر خارجه ایران گفت کشورش با همکاری با شرکا و دوستان خود در سطح بین‌المللی «همه تلاش خود را برای آتش‌بس در غزه و لبنان به‌کار خواهد بست».

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به بغداد سفر کرده استف با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش دفتر نخست‌وزیر عراق، طرفین در این دیدار روابط عراق و ایران و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

عراقچی پیش از این، با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کرده بود.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار توضیح داد اولویت‌هایی که دولت کنونی در خصوص اوضاع منطقه در راستای آن تلاش می‌کند، توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و جلوگیری از اقدامات رژیم اشغالگر برای گسترش دامنه درگیری، همچنین پشتیبانی از همه تلاش‌ها در این راستا و تامین ورود کم‌ های امدادی بشردوستانه به مردم در غزه و لبنان است.

السودانی بیان کرد که عراق با همکاری با شرکا و دوستان خود در سطح بین‌المللی به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، همه تلاش خود را برای آتش‌بس به‌کار خواهد بست.

او یادآور شد که «پیشتر دولت عراق بارها نسبت به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه جنگ هشدار داده و این مسئله به وضوح برای همه دوستان آشکار و به هدف خصمانه آشکاری در برابر جامعه بین‌الملل تبدیل شده است».

نخست‌وزیر عراق اشاره کرد که تلاش‌های بغداد با هدف جلوگیری از گسترش درگیری، در پایان به نفع امنیت ملی عراق و امنیت کل منطقه و حفظ ثبات ملت‌های آن است.

از طرفی دیگر، عراقچی از مواضع عراق در آرام‌کردن اوضاع و علاوه بر آن تامین کمک‌های امدادی برای آسیب‌دیدگان در غزه و لبنان تقدیر و تاکید کرد سفر او در راستای هماهنگی بیشتر تلاش‌ها و رایزنی‌ها انجام شده و ایران با تلاش‌های عراق برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ موافق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha