• چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96012308936
  • خبرنگار : 90002

کتاب‌های تازه عباس عبدی

کتاب‌های تازه عباس عبدی

عباس عبدی از نگارش رمانی با موضوع بچه‌های کار به پیشنهاد وزارت کار خبر داد.

 این نویسنده به ایسنا گفت:‌ به تازگی کار نگارش رمانی با عنوان  فعلی «محمد شریف» را به پایان رسانده‌ام. موضوع این رمان نوجوانان که به پیشنهاد وزارت کار نوشته شده به کودکان کار در جنوب کشور تعلق دارد. البته با توجه به این‌که اشتغال کودکان در جنوب کشور از ۱۲ سالگی امری طبیعی قلمداد می‌شود، فضای این رمان از کارهای مشابه متفاوت است.

این رمان در مرحله بازبینی قرار دارد.

 «نیمه‌شب دریاچه» از دیگر آثار عبدی است که قرار است در انتشارات پیدایش راهی بازار شود. این رمان روایت سفر سورنا به جزیره قشم است که در عید نوروز برای دیدار پدربزرگش به آن‌جا می‌رود. پدربزرگ او در گروه حمایت از حیوانات و محیط زیست فعالیت می‌کند. آن‌ها متوجه می‌شوند مسئولان سیرک بزرگ شهر با حیوانات بدرفتاری می‌کنند؛ از جمله با بچه‌خرسی که مادرش را تازه از دست داده است. آن‌ها نقشه‌ای می‌کشند تا بچه‌خرس را نجات بدهند، اما تربیت بچه‌خرس کار چندان ساده‌ای نیست...

«جزیره آهنین» این نویسنده هم جایزه سوم مسابقه «پرنده آبی» را به خود اختصاص داده و او امیدوار است بتواند آن را به کمک انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران راهی بازار کند. حوادث این رمان نیز در منطقه قشم رخ می‌دهد. بر اثر طوفان دکلی که در حال تعمیر بوده جابه‌جا می‌شود و در جزیره قشم می‌نشیند. طبق یک قانون دریایی در چنین حالتی اگر تا دو ماه کشور مبدا نتواند دکل را به کشور خود بازگرداند، دکل به کشور دوم تعلق پیدا خواهد کرد. عبدی در این داستان دکل را مامور انجام رویدادهایی کرده است که جانمایه داستانش را شکل می‌دهد.

 «پرنده هلندی» نیز از تازه‌نوشته‌های عباس عبدی است که ویژه بزرگسالان از سوی نشر چشمه راهی بازار خواهد شد. «پرنده هلندی» ۱۶ داستان را در فضاهای مختلف در بر می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha