• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95111208180
  • خبرنگار : 71503

دستور رئیسی که روی میز ماند

دستور رئیسی که روی میز ماند

۲۴ روز از اسباب‌کشی اجباری معاونت صنایع دستی استان تهران می‌گذرد و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این‌که آیا تصمیم ندارد دستور دیگری برای پیگیری این موضوع صادر کند؟ گفت: درباره یک موضوع چندبار که دستور نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها از دستور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران مبنی بر انتقال معاونت صنایع دستی می‌گذرد، با آن‌که رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دستور داد، اگر هم این معاونت به ساختمان دیگری منتقل شده است، باید به جای قبلی برگردد، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.  

زهرا احمدی‌پور - معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در پیگیری خبرنگار ایسنا درباره این‌که آیا نمی‌خواهید دستور دیگری درباره این موضوع صادر کنید؟ گفت: درباره یک موضوع چندبار که دستور نمی‌دهند.

او به خبرنگار ایسنا که بعد از پایان یک نشست و در راهروهای سازمان میراث فرهنگی این موضوع را پیگیری می‌کرد و پرسید، چرا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران درپی دستور شما، اقدامی انجام نداده است؟ پاسخ داد: من بین راه مصاحبه نمی‌کنم.

 ۲۴ روز از اسباب‌کشی معاونت صنایع دستی استان تهران از خیابان ویلا به خیابان ولنجک می‌گذرد. این جابه‌جایی با واکنش و نارضایتی بسیاری از هنرمندان صنایع دستی مواجه شد و به اعتقاد آن‌ها، این‌گونه جابه‌جایی‌ها کارآیی نداشتن معاونت صنایع دستی استان تهران را به دنبال دارد. ساختمان خیابان ویلا از اول متعلق به صنایع دستی بوده و در این خیابان، فروشندگان صنایع دستی زیادی فعالیت می‌کردند و همچنان می‌کنند، برخی معتقدند این‌که تصمیم گرفته‌ شد این معاونت به جای دیگری منتقل شود، ظلمی است که در حق این هنر صنعت روا شده است. از طرفی به‌دلیل مسافت زیاد، دسترسی هنرمندان به معاونت صنایع دستی مشکل شده است.

درپی این اتفاق، دبیر شورای عالی تشکل‌های صنایع دستی کشور - حسین بختیاری - ضمن اعتراض به این تصمیم، به رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نامه نوشت و از این جابه‌جایی با عنوان «اقدام غیرکارشناسانه» یاد کرد و خواست دستور رسیدگی برای این اتفاق صادر شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور - میرهادی قره سید رومیانی - با بیان این‌که اداره کل میراث فرهنگی استان تهران دلیل این جابه‌جایی را کمبود جا اعلام کرده است و گفت: اما رییس سازمان دستور داد، این معاونت فعلا در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران بماند تا با هماهنگی مدیرکل و معاون صنایع دستی استان تهران، تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

در این زمینه، رجبعلی خسروآبادی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران - این اقدام را قدمی برای حمایت از موزه زنده سفال در ساختمان ولنجک دانست.

او در این‌باره به ایسنا گفته بود: در ساختمان ولنجک که متعلق به این اداره کل است و در حال حاضر اداره میراث فرهنگی شمیرانات و مرکز علمی کاربردی است، در حال ایجاد موزه‌ی زنده‌ی «سفال» هستیم که برای راه‌اندازی این موزه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم. از سوی دیگر با توجه به این‌که هر موزه به یک حمایت‌کننده نیاز دارد، بهترین گزینه انتقال معاونت صنایع دستی به این مکان بود، بنابراین جابه‌جایی با این نگاه انجام شده است.

در زمان مدیریت تهمینه دانیالی در معاونت صنایع دستی کشور در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، معاونت صنایع دستی کشور به اصفهان منتقل شد و پس از آن‌که کارشناسان و هنرمندان تاوان بسیاری برای این بی‌تدبیری دادند، این معاونت دوباره به تهران بازگشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha