• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95110604425
  • خبرنگار : 71451

جشنواره ابوذر با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد

جشنواره ابوذر با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقطه همگرایی ما در انقلاب اسلامی رهبری است و پرداختن به این مقوله یکی از الزامات تحقق همگرایی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تجلیل از برگزیدگان «جشنواره رسانه‌ای ابوذر» در سالن سوره مهر حوزه هنری در سخنانی با اشاره به اینکه آنچه انقلاب اسلامی در شرایط کنونی به آن نیاز دارد نقش‌آفرینی به موقع و به جا است، گفت:‌ بهتر است یادآور شویم که نقش‌آفرینی اثربخش مفهوم جامع‌تری را در این زمینه به ما ارائه می‌کند. ما دائم با همکارانمان به این موضوع تأکید داریم بنابراین اگر مشاهده می‌کنیم که کارمان اثربخش نیست باید در رفتارمان تجدید نظر داشته باشیم.

وی افزود: ما در عرصه رسانه با مخاطبان مختلفی روبرو هستیم: دسته اول حزب‌اللهی‌ها هستند، دسته مقابل آن‌ها نیز افرادی هستند که عنادشان روشن است اما در این میان قشری نیز وجود دارند که به آن‌ها اقشار خاکستری جامعه می‌گوییم. این افراد کسانی هستند که هر کسی بتواند بهتر عمل کند می‌تواند آن‌ها را جذب کند.

سردار غیب‌پرور با اشاره به اینکه باید به ستون‌های اجتماعی و فرهنگی رسانه‌ها توجه داشته باشیم، گفت: متأسفانه پرداختن به مسائل سیاسی در رسانه‌ها بیشتر است. عموما این بخش‌ها دچار سیاست‌زدگی هستند. ما باید هر چه قدر می‌توانیم با زبان گویا و حتی شعر مخاطبانمان را تحت تأثیر قرار بدهیم. شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره برای همگان جذاب خواهد بود. عموما در رسانه‌ها شاهدیم که در حوزه سیاست نیز تحلیل‌هایشان غلط، ناقص یا اشتباه است. البته منظور ما همه رسانه‌ها نیستند. چه بسا برخی از آن‌ها نیز درست بگویند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: رسانه‌های انقلابی باید در پی این باشند که بهتر باشند. بدون شک اگر خوب بنویسیم، خوب تنظیم کنیم یا موضوعی را به موقع بازتاب دهیم و به اندازه عمل کنیم موفقیت برای ما رقم خواهد خورد. در این میان باید به مولفه‌های وحدت، انسجام‌بخشی، همگرایی ملی و وفاق نیز توجه داشته باشیم.

وی با طرح این پرسش که شرط بقای حکومت‌ها چیست؟ توضیح داد: این شرط بقا همگرایی ملی است. یکی از الزامات تحقق همگرایی در انقلاب ما موضوع رهبری خواهد بود. همچنین امروز باید مردم ما امید و نشاط داشته باشند و نباید دائما موارد آغشته به یأس در گوششان خوانده شود چرا که مانع پیشرفت خواهد بود. گاهی زمزمه‌هایی می‌شنویم که با آمدن شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها نیز کم اثر شده‌اند. این دیدگاه اشتباه است چرا که هیچ‌گاه مخاطبان رسانه،شبکه‌های اجتماعی را جایگزین رسانه و مکتوبات نخواهند کرد.

وی یادآور شد: ‌موقع‌شناسی،مخاطب‌شناسی، ذائقه‌شناسی نیز از دیگر مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. متأسفانه اکنون گروه‌گرایی و پرداختن به مسائل بی‌مایه در رسانه‌های ما وجود دارد. حفظ نظام در همه آحاد جامعه واجب است. بنابراین چرا گاهی حرفی می‌زنیم که تصور می‌کنیم مخاطبانمان بیشتر خواهد شد یا مطالبی را می‌گوییم که منافع انقلاب را پایمال خواهد کرد.

سردار غیب‌پرور گفت:در حوزه رسانه باید «حُر» بود و نباید به کسی سرسپردگی داشت. رویکرد ما نیز در بسیج رسانه نسبت به گذشته تغییر خواهد کرد و به موضوعات ملی در سطح کلان پرداخته خواهد شد و عمده فعالیت‌های ما نیز به سمت استان‌ها خواهد آمد.

وی یادآور شد: در حوزه رسانه نباید تنها به قشر خاصی توجه کرد چرا که اگر این گونه باشد شکست خواهیم خورد. کار اهل قلم در این زمینه نیز کار مجاهدانه است.

در بخش دیگر این مراسم مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه در سخنانی بیان کرد: متأسفانه گروه‌گرایی و جناحی عمل کردن رسانه‌ها موجب شده است که پیشرفت‌ها و دستاوردهای ما در سایر بخش‌ها برای جامعه تبیین نشود.

وی افزود: ما اکنون در بسیج رسانه 9000 عضو داریم که ظرفیت بسیار خوبی خواهد بود. در حوزه رسانه باید از موضع پدافند به آفند برسیم.

بصیری یادآور شد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که در بسیج رسانه به مقابله با دشمن بپردازیم. رسانه‌های انقلابی نیز باید مولفه‌های امنیت ملی را بدانند و به حواشی نپردازند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم با حضور سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسعود بصیری مسئول بسیج رسانه، شکری‌نیا جانشین مرکز سایبری بسیج، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، دکتر علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، نعیمی مدیرمسئول روزنامه الوفاق، حجت‌الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و نیکویی مسئول تربیتی آموزشی بسیج رسانه از برگزیدگان جشنواره ابوذر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha