دکتر حاج میراسماعیلی در گفتوگو با ایسنا با اعلام این مطلب با تاکید بر اینکه جای آموزش دفترهای مدیریت پسابحران در دانشگاههای کشور خالی است، اظهار کرد: متاسفانه مباحث و موضوعات آموزشی بسیار مهم و ضروری وجود دارد که هنوز در کریکلومهای(سرفصلهای) آموزشی جایگاهی برای آنها تعریف نشده است و دانشگاهها باید در تدوین سرفصلهای آموزشی دانشگاهها اولویتها و نیازهای جامعه نیز مورد توجه اساتید قرار بگیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحثی که باید در کریکلومهای آموزشی دانشگاهها به آن توجه کرد، آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران است تا در نتیجه آن دانشجویان در هنگام فارغالتحصیلی یاد بگیرند در مواقع و شرایط بحرانی نظیر زلزله و یا اتفاقاتی مثل حادثه ساختمان پلاسکو چه رفتارهایی را باید انجام بدهند.
دکتر حاج میراسماعیلی تاکید کرد: دانشگاههای علوم پزشکی کشور میتوانند در گروه (پزشکی اجتماعی) آیتمهایی را بگنجانند که در آن آیتمها دانشجویان رفتارهای مدیریت پسابحران را آموزش ببینند. توجه به این موضوع در آموزشهای آکادمیک ایده بسیار ضروری، مهم و واقعاً حیاتی است. امیدوارم مسوولان تصمیمگیرنده توجه اساسی به این موضوع داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان خاطرنشان کرد: آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران لزوماً به این معنی نیست که به عنوان یک واحد درسی در دانشگاهها تعریف شود میتوان این مباحث را در بطن واحدهای دیگر به دانشجویان آموزش داد. آن چیزی که مهم است توجه به این مسائل اساسی جامعه است که نهادهای آموزشی باید در این زمینه به طور جدی وارد شوند.
انتهای پیام
نظرات