به گزارش ایسنا به نقل از Times higher education، محققان دانشگاه آرهوس دانمارک نظرات بیش از 1400 دانشجو را درباره میزان مطالعه شان جویا شدند و حدود 75 درصد آنها اعلام کردند که از میزان مطالعه خود رضایت دارند و به نظرشان این میزان برای تسلط بر دروس دانشگاهی کافی است. این در حالی است که کمتر از 45 درصد اساتید با دانشجویان همنظر هستند.
مسئولان دانشگاه آرهوس دانمارک در کنفرانس آموزش عالی در ولز اعلام کردند، 283 استاد در نظرسنجیهای این تحقیق شرکت داشتهاند که کمتر از نیمی از آنها نسبت به انجام تکالیف توسط دانشجویان اعلام رضایت کردهاند اما بیش از 80 درصد دانشجویان معتقدند که تکالیفشان را به خوبی انجام میدهند.
آنه تینگهالم استاد علوم آموزشی دانشگاه آرهوس در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: مهمترین دلیل این اختلاف نظر عدم وجود ارتباط قوی و موثر بین اساتید و دانشجویان است و به نظر من استادان باید انتظارات خود را درباره فعالیتهای مورد نیاز هر درس به خوبی توضیح دهند و صرفا به توصیههای کلی بسنده نکنند.
وی افزود: این تحقیق صرفا مختص یک دانشگاه و یک کشور خاص نیست و طی بررسیهای صورت گرفته این موضوع تبدیل به یک اپیدمی در دانشگاههای جهان شده است.
دکتر تینگهالم خاطرنشان کرد: نکته جالب توجه این است که 90 درصد اساتید معتقدند که به خوبی اهداف درس و فعالیتهای مورد نیاز را تشریح میکنند اما کمتر از 60 درصد دانشجویان با آنها همعقیده هستند.
این استاد علوم آموزشی در پایان سخنرانی خود گفت: استادان نه تنها باید به نحوه تدریس و مطالبی که آموزش میهند فکر کنند بلکه اطمینان از اینکه دانشجویان چطور باید به مطالعه درس آنها بپردازند نیز از جمله وظایف آنهاست.
انتهای پیام
نظرات