• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95092314335
  • خبرنگار : 71062

تشریح روند برگزاری جایزه ایثار و رسانه

تشریح روند برگزاری جایزه ایثار و رسانه

در نشست خبری دبیر،مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران و رئیس خانه فرهنگ ایثار و مقاومت با خبرنگاران در موسسه نشرآوران، روند برگزاری جایزه ایثار و رسانه تشریح شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست  سعید الفتی مشاور وزیر ارشاد در امورایثارگران در این نشست گفت: فرهنگ ایثار از مفاهیم تاثیرگذار در فرهنگ دینی و ملی ما محسوب می‌شود. از سوی دیگر رسانه‌ها نقش بسزایی در ساختار فکری جامعه دارند و اگر بتوانند مفاهیم ارزشی دینی و ملی را تقویت کنند به تقویت فرهنگ عمومی منجر خواهد شد.

الفتی با تاکید بر تلاش برای گسترش مفهوم ایثار اجتماعی در جامعه کار فرهنگی را کاری زمان بر، دقیق و موثر خواند و گفت: همین که امسال تصمیم گرفته‌ایم تا موضوعی به این اهمیت را برگزار کنیم و همت خود را مصروف آن کرده‌ایم قابل ستایش است و قرار نیست که امسال در اولین قدم نمره کامل بگیریم. در طول برگزاری و طی سال‌های آتی قطعاً اشکالات این مراسم به تدریج بر طرف خواهد شد.

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران با تاکید بر حضور نمایندگان صنف‌های مطبوعاتی در این حرکت فرهنگی افزود: این تجربه اول است و امیدواریم تجربه واگذاری امور فرهنگی به اصناف در آینده هرچه بیشتر به موفقیت برسد و ما شاهد گسترش ملموس تولید آثار رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه باشیم.

در این نشست همچنین سعید علامیان دبر جایزه نشان ایثار و رسانه با اشاره به روند راه‌اندازی این جایزه در خانه فرهنگ ایثار گفت:12 تشکل صنفی و مطبوعاتی و مدیریتی مطبوعات و رسانه‌ در این راستا نقش دارند.

وی افزود: برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر این جایزه سه  کارگروه ایجاد شده و  تمام تلاش ما در بخش داوری این است که برگزیدگان بخشهای مختلف مورد قبول اهالی رسانه باشند. در این زمینه معیارهایی هم تعیین شده است و در گزینش داوران نهایت دقت را به خرج داده‌ایم. همچنین جوایز بخش سراسری و بخش استانی نخستین جایزه ایثار و رسانه و نیز جوایز بخش ایثار اجتماعی و جهاد و شهادت به شکل برابر و مساوی به برگزیدگان اهداء خواهد شد.

به گفته وی،23 جایزه در این جشنواره به برگزیدگان بخشهای مختلف اهدا خواهد شد.

 علامیان همچنین اعلام کرد: اگر تعداد کسانی که با ارسال کاریکاتور در این جایزه شرکت می‌کنند افزایش یابد آثار آنها هم بررسی و در صورت انتخاب جوایزشان اهداء خواهد شد.

وی اعلام کرد: فرصت ارسال آثار به این جشنواره تا دهم دی ماه تمدید شده است. همچنین تا کنون 1341 اثر شامل 109 اثر در بخش جهاد و رسانه، 92 اثر در بخش ایثار و اجتماع و یک اثر در بخش کاریکاتور  توسط دبیرخانه دریافت شده است.

 در ادامه این نشست، دولت‌آبادی رئیس خانه فرهنگ ایثار،تدوین کتاب‌های مردمی ایثار، برگزرای نشست‌های تخصصی و همچنین تکریم ایثار را از جلمه اقدامات این خانه برشمرد و گفت:‌ پنج نهاد دولتی در این امر دخیل هستند و هدف ما ترویج فرهنگ ایثار در رسانه‌ها و تشویق رسانه‌ها در جهت پرداختن بیشتر به این بحث است. 

نخستین جایزه ایثار و رسانه با عنوان قلم ارزش‌آفرین و با شعار ایثار آگاهانه، رسانه ارزش آفرین و جامعه رشد یافته بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha