• یکشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95090704557
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس دانشگاه پیام نور ‌استان:

دانشگاه پیام نور متولی امور اکتشاف طلا در قزوین است

دانشگاه پیام نور متولی امور اکتشاف طلا در قزوین است

ایسنا/قزوین ‌رئیس دانشگاه پیام نور قزوین گفت: اولویت کاری دانشگاه پیام نور استان قزوین توسعه معدنی است که در همین راستا با توجه به توان و پتانسیل دانشگاه در آینده‌ای نزدیک به متولی امور اکتشاف طلا در استان تبدیل می‌شود.

‌‌به گزاش‌ ایسنا‌، سید رضا مهرنیا در نشست خبری که ظهر امروز در دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور چشم‌انداز وسیعی دارد و مهم‌ترین آن ورود به امر کارآفرینی است که برای رسیدن به آن باید دانشجو را باسواد و کارآفرین تربیت کنیم، در این زمینه رایزنی‌هایی با پارک علم فناوری استان آغازشده است.


وی افزود: دانشگاه پیام نور با توجه به پتانسیل‌های علمی، جغرافیایی، پژوهشی و فرهنگی بالای خویش برای آینده استان برنامه‌های ویژه‌ای دارد و قرار است که با شیوه‌های مدرن آموزش و کارآفرینی را در استان توسعه دهیم، در همین راستا قرار است که دانشگاه پیام نور مرکز تاکستان را به مرکز پژوهش‌های نو تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین خاطرنشان کرد: ما در استان 57 هیئت‌علمی ثابت داریم که از این تعداد بیش از 50 نفر استادیار هستند، همچنین در رشته‌هایی مانند رشته شیمی 4 دانشیار و یک استاد تمام، در رشته‌های زمین‌شناسی، جغرافیا و علوم سیاسی نیز هر کدام یک دانشیار داریم که همه بومی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت کاری دانشگاه توسعه معدنی استان است اظهار کرد: ما برای ورود جدی به صنعت معدن استان می خواهیم رشته مهندسی اکتشاف و استخراج دانشگاه بین اللمل امام خمینی(ره) را با کارشناسی ارشد زمین‌شناسی اقتصادی پیام نور تجمیع کنیم.

مهرنیا خاطرنشان کرد: پتانسیل علمی ما در این زمینه بسیار بالا است و قابل مقایسه با سایر دانشگاه‌ها نیست، دانشگاه پیام نور توانمندی مضاعفی است به طوری که دانشگاه پیام نور مرکز قزوین به 6 آزمایشگاه مجهز به تجهیزات دستگاهی بالغ بر 5 میلیارد تومان است، همچنین 3 آزمایشگاه مجهز زمین‌شناسی با بیش از 900 میلیون تومان تجهیزات داریم که نشان‌دهنده توانایی ما در این زمینه است.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور استان توانایی دارد در استان کارهای اکتشاف معدن، اکتشاف آب و بررسی خطر لرزه‌ای را انجام دهد که همه اینها در حوزه کارآفرینی قرار دارد، ما زیرساخت‌ها را به‌درستی طراحی کردیم؛ تنها دستگاهی که در آزمایشگاه شیمی مرکز قزوین نداشتیم، دستگاه جذب اتمی بود که برای آنالیز طلا به کار می رود که در آینده به آزمایشگاه اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین تصریح کرد: اخیرا به طور موفقیت‌آمیزی توانسته‌ایم در منطقه رامند و اسپرورین آثار خوبی در زمینه طلا پیدا کنیم، درآینده با تجهیز آزمایشگاه شیمی مرکز مقدار طلا را به بخش صنعتی اطلاع دهیم.

وی تأکید کرد: مناطق مستعد معدن طلا در استان شناسایی‌شده است و بعد از مناسب شدن هوا چند بازدید از این مناطق صورت می‌گیرد، اگر این امر اتفاق بیافتد در زمینه معدن طلا از استان های کردستان و همدان دست‌کمی نخواهیم داشت و فکر می‌کنیم که با توجه به توانمندی زمین‌شناسی بتوانیم معدن بزرگی از طلا در قزوین کشف شود که این امر نیاز به کار علمی دارد.
 

پیام نور به مجموعه دانشگاه مجازی الکترونیکی تبدیل می‌شود


مهرنیا تصریح کرد: دانشگاه پیام نور بزرگ‌ترین دانشگاه ملی و رسمی ترین دانشگاه کشور در زمینه برگزاری آزمون‌های آنلاین است و شیوه آزمون الکترونیکی آن طی چند سال گذشته توسعه قابل توجه ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ما بزرگ‌ترین دانشگاهی هستیم که در سراسر کشور قادریم آزمون آنلاین برگزار کنیم و طبق چشم‌انداز دانشگاه را به یک مجموعه دانشگاه مجازی الکترونیکی و قابل‌اطمینان سوق خواهیم داد.

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین اظهار کرد: آزمون هر ترم دانشگاه پیام نور به مثابه کنکور سراسری است که پیش از این به علت نبود درگاه‌های معتبر به صورت هارد کپی و از طریق برگه کتبی و با امنیت بالای قرنطیه به صورت پیچیده صورت می‌گرفت که در حال حاضر با توجه به بهره مندی از قوی ترین شبکه مخابراتی و توسعه شبکه، آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود که استان قزوین در این میان پرچمدار برگزاری آزمون الکترونیکی است.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل در دانشگاه پیام نور آسان است و از آخرین امکانات آی تی بهره‌مند‌است و در مقابل مدرک معتبری صادر می‌شود که مورد تأیید وزارت علوم است، بیش از 40 درصد از کتاب‌های دانشگاه پیام نور در دانشگاه‌های معتبر کشور تدریس می‌شود، چرا که کتاب‌ها خودآموز است و در پایان هر فصل خودآزمایی دارد و این منابع هر چند سال بازنگری می‌شود.

مهرنیا یادآور شد: 4 هزار هیئت علمی در سطح کشور و 60 هیئت علمی در استان فعال هستند، همچنین دانشگاه پیام نور در استان در 3 مرکز قزوین، بوئین‌زهرا و تاکستان و 5 واحد تابعه در استان فعال هستند، واحدهای تابعه امکانات لازم را ندارند و از نظر تقسیم‌بندی نظام آموزشی واحدهای تابعه محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور 540 هزار دانشجو در کشور و 9 هزار و 800 دانشجو در استان قزوین در بیش از 40 رشته کارشناسی و 23 رشته کارشناسی ارشد دارد، دانشگاه پیام نور از نظر تعداد دانشجو، وسعت پراکندگی و مساحت بزرگ‌ترین دانشگاه کشور است.
 

ثبت‌نام فراگیر ارشد تا 13 آذر ادامه دارد


رئیس دانشگاه پیام نور قزوین با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر تصریح کرد: ثبت‌نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد طی روزهای سوم الی 13 آذرماه انجام می‌شود، جذب دانشجو به شیوه فراگیر شیوه‌ای ابداعی این دانشگاه است.

وی افزود: در پیام نور فراگیر دانشجو جذب می‌شود و یک ترم را در دانشگاه سپری می کند از منابع و کلاس ها با هزینه مختصر بهره‌مند می‌شود، نهایتا اگر آزمون پایان ترم را با موفقیت طی کند به عنوان دانشجوی رسمی دانشگاه وارد دانشگاه شده و ترم دوم را می‌گذراند.

مهرنیا تأکید کرد: در آزمون فراگیر در هر 24 رشته کارشناسی ارشد به طور صددرصدی جذب می‌کنیم و محدودیت نداریم و مدرک ارائه‌شده کاملا معتبر و مورد تایید وزارت علوم است.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha