• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95081913338
  • خبرنگار : 71451

کار بزرگ شهید احمد غلامی در «لشکر ۱۰ سیدالشهداء(ع)»

کار بزرگ شهید احمد غلامی در «لشکر ۱۰ سیدالشهداء(ع)»

رئیس کنگره شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) گفت: تاریخ رزم این لشکر در آینده نزدیک چاپ و در اختیار تحلیل‌گران و پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

اکبر باقری رئیس کنگره شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به برگزاری یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر گفت: در نظر داریم در ششم اسفندماه سال جاری یادواره شهدای این عملیات‌ها را برگزار کنیم. در عملیات بدر و خیبر بیش از ۱۰ تن از فرماندهان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) از جمله شهیدان کاظم رستگار، حمزه دولابی، مرتضی سلمان طرقی، حسن بهمنی، ناصر شیری، مرتضی شکوری به شهادت رسیدند. از همین رو قرار است این یادواره با محوریت سردار شهید مدافع حرم احمد غلامی که در آن زمان جانشین لشکر ۱۰ بود برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی کنگره شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) بحث تکمیل تاریخ رزم این لشکر است که مسئولیت آن را شهید غلامی بر عهده داشت. کار بزرگی که او انجام داد این بود که بسیاری از فرماندهان وقت لشکر دوران دفاع مقدس را پیدا کرد و با آن‌ها به مصاحبه پرداخت تا بتوانیم به صورت تحلیلی و پژوهشی تاریخ رزم لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) را تکمیل کنیم. همزمان با انجام این پروژه فعالیت‌های ما در راستای ثبت خاطرات و زندگی‌پژوهی شهدای لشکر نیز ادامه خواهد داشت به گونه‌ای که تاکنون ۲۸ عنوان کتاب را به چاپ رسانده‌ایم و کار نوشتن و چاپ کتاب‌های دیگر نیز در دست اقدام است. در همین زمینه  سه سررسید از حاج احمد غلامی باقی مانده است که خاطرات خود را به صورت دست نگاشته در آن ثبت کرده است.

باقری در پایان یادآور شد:فعالیت‌های کنگره شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) وابسته به جناح سیاسی خاصی نیست و هر کسی چه اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا بخواهد در رابطه با شهدا کار کند ما با آن‌ها همکاری خواهیم داشت چرا که در دوران دفاع مقدس همه برای ایران و کشور و اعتقادات‌مان به میدان آمدند و همین مسئله باعث شد که در مقابل دشمن ایستادگی کنیم. ما حتی در آن زمان که با بنی‌صدر مشکل داشتیم هیچ‌گاه با او برخورد بدی نکردیم اگرچه با او بحث‌هایی پیرامون شیوه مدیریت جنگ داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha