• شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95072413882
  • منبع : دانشگاه پیام نور

آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات به فارسی آموزان خارجی

آمادگی دانشگاه پیام نور برای ارائه خدمات به فارسی آموزان خارجی

رییس دانشگاه پیام نور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و همچنین بنیاد سعدی، از آمادگی کامل این دانشگاه برای ارائه خدمات به فارسی آموزان خارجی خبرداد.

به گزارش ایسنا، دکتر رستمی ابوسعیدی در جلسه امضای تفاهم نامه ، با اعلام آمادگی کامل دانشگاه پیام نور در ارائه خدمات به فارسی آموزان خارجی گفت: دانشگاه پیام نور در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص گسترش زبان فارسی و آموزش این زبان به متقاضیان غیر فارسی زبان در سراسر دنیا، اقدام به تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در ساختمانی به زیربنای 1000 مترمربع در یکی از نقاط مناسب شهر تهران نموده و این مرکز آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به فارسی آموزان خارجی دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: آموزش دوره های کوتاه مدت در قالب آموزش های الکترونیک و مبتنی بر فناوری اطلاعات، برگزاری تورهای کوتاه مدت حضوری داوطلبین در این مرکز و نیز سراسر کشور به لحاظ زیرساخت های موجود در دانشگاه پیام نور، ایجاد امکان اشتغال به تحصیل فارسی آموزان در دانشگاه پیام نور به عنوان دانشجو ،آماده سازی محتواهای آموزشی دانشگاه به زبان های مختلف جهت ارائه در اقصی نقاط دنیا و امکاناتی نظیر لابراتوار ، کتابخانه، اتاق های بحث و گفت و گو، سلف سرویس و خوابگاه اسکان موقت در مرکز آموزش زبان فارسی، از جمله خدماتی است که دانشگاه پیام نور می تواند به متقاضیان آموزش زبان فارسی ارائه دهد.

دکتر رستمی ابوسعیدی یادآور شد: دانشگاه پیام نور به دلیل فعالیت های گسترده بین المللی در 64 کشور دنیا ، آمادگی لازم را جهت تبدیل شدن به قطب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به لزوم جذب 70 هزار دانشجوی خارجی در برنامه ششم توسعه افزود: دانشگاه پیام نور در برنامه ای هدفمند در نظر دارد خدمات گسترده ای برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی و علاقه مند به فراگیری آموزش زبان فارسی ارائه دهد.

استاندارد سازی مهم ترین مولفه جذب دانشجوی خارجی است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور می تواند در توسعه زبان فارسی نقشی ویژه ایفا نماید، گفت:گستردگی در سراسر کشور و خارج از کشور و شیوه آموزشی غیرحضوری و منحصر به فرد این دانشگاه، مهم ترین عامل برای جذب دانشجوی خارجی و توسعه زبان فارسی است.
دکتر حداد عادل در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی ضمن ادای احترام به پیشگاه حضرت سید الشهدا(ع) افزود: شیوه آموزش الکترونیک از اهداف اصلی بنیاد سعدی است و درصدد هستیم با تولید نرم افزارهای مناسب، زمینه آموزش زبان فارسی را در خارج از کشور تسهیل کنیم.
وی هدف از تاسیس بنیاد سعدی را ایجاد ستاد و مرکز نظارتی بر آموزش زبان فارسی دانست و افزود: آموزش زبان فارسی نیازمند سیاستگذاری مناسب برای اجرای شیوه ای مناسب با شرایط کشورها، تولید انواع نرم افزارهای آموزشی و استانداردسازی است.
دکتر حداد عادل گفت: بنیاد سعدی در حال تدوین چندین کتاب وتولید طیف وسیعی از نرم افزارهای آموزشی است که می تواند در اختیار دانشگاه پیام نور قرار دهد.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و لزوم تحصیل 70 هزار دانشجوی خارجی در کشور اظهار داشت: برای تحقق این امر نیازمند آزمون بسندگی نظیر آزمون های تافل و امثال آن هستیم تا بتوانیم دانشجویان خارجی را در بدو ورود و آغاز آموزش تعیین سطح نماییم.
وی ضمن استقبال از همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی گفت: بنیاد سعدی می تواند ضمن بهره مندی از امکانات و خدمات دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش زبان فارسی ، خدمات ارزنده و گسترده ای را نیز به این دانشگاه ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و فرهنگستان زبان ادب فارسی و بنیاد سعدی با حضور دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی ، دکتر رستمی ابوسعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha