• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95071811230
  • منبع : نمایندگی سمنان

امسال 100 حلقه چاه غیرمجاز در استان سمنان مسدود می‌شود

امسال 100 حلقه چاه غیرمجاز در استان سمنان مسدود می‌شود

ایسنا/سمنان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان از برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان برای انسداد 100 حلقه چاه غیرمجاز در این استان خبر داد.

محمدرضا خاموشی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی این شرکت در سال‌جاری اظهار کرد: علاوه بر این خرید و نصب 350 دستگاه کنتور فهام، خرید و نصب 215 دستگاه کنتور حجمی هوشمند آب و انسداد چاه‌های غیرمجاز از جمله برنامه‌های امسال این شرکت در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی نحوه عملکرد کنتورهای هوشمند چاههای آب کشاورزی در شهرستان سمنان خبر داد و افزود: کارگاه آموزشی تشریح نحوه عملکرد کنتورهای هوشمند چاه های آب کشاورزی با حضور تعدادی از کشاورزان و بهره برداران آب کشاورزی در شهرستان سمنان برگزار شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقهای سمنان از برنامه‌ریزی این شرکت برای تجهیز منابع آبی و چاه‌های پیزومتری و اکتشافی به ابزار اندازه‌گیری خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 22 حلقه چاه در قالب اجرای طرح‌های پایش و کنترل به این ابزارها مجهز شده و تجهیز 158 حلقه چاه دیگر نیز در برنامه عملیاتی این شرکت تا پایان برنامه ششم توسعه قرار دارد.

خاموشی از اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری همه چاه‌های کشاورزی استان سمنان خبر داد و گفت: ایجاد گروه‌های گشت و بازرسی، کنترل، نظارت و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های بدون پروانه، ساماندهی شرکت‌های حفاری و تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه‌گیری و کنترل برداشت و اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری از جمله طرح‌هایی است که به منظور کنترل برداشت آب استان صورت گرفته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: به‌روز کردن سند ملی آب، استقرار مدیریت مشارکتی، استقرار بازار محلی آب، خرید چاه‌های کم‌بازده کشاورزی و جایگزینی پساب با چاه‌های کشاورزی در دشت ممنوعه از جمله طرح‌هایی است که به منظور مدیریت مصرف از سوی این شرکت در حال انجام و یا در آینده انجام می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha