• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95071307838
  • منبع : نمایندگی ایلام

سخنان سردار باقرزاده درباره هوانیروز

سخنان سردار باقرزاده درباره هوانیروز

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات‌های متعددی با همراهی نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی شکل گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها عملیات خیبر بود که خلبانان هوانیروز توانستند در پشتیبانی از رزمندگان اسلامی ضربات مهلکی بر دشمن بعثی وارد کنند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ هوشنگ یاری در یادواره شهید سرلشکر خلبان «غلامرضا چاغروند» در «موسیان» شهرستان دهلران بیان کرد: اوضاع اقتصادی ایران پیش از انقلاب به‌شدت به کشورهای غربی وابسته بود و گروه‌های تجزیه‌طلب به‌ویژه منافقین نیز در ابتدای انقلاب مرتب در حال توطئه‌چینی و سهم خواهی بودند و همین عوامل باعث شد مقام‌های رژیم بعثی تصور کنند در ایران انسجام و وحدتی برای مقابله با هجوم ددمنشانه آنان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه بخش بسیاری از موفقیت‌های کشورمان در تغییر موازنه هشت سال دفاع مقدس به نفع ایران مرهون رشادت‌های خلبانان هوانیروز و نیروی هوایی است افزود: صدام با توجه به خوی قدرت‌طلبی و تجاوزگری خود، تفکر ملی‌گرایی عربی و رهبریت جهان عرب را در سر می‌پروراند و فکر می‌کرد با حمله به ایران به این خیال پوچ خود خواهد رسید. رژیم بعث عراق در فاصله ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها در ۳۱ شهریور سال ۵۹ حمله همه‌جانبه‌ای را از هوا و زمین به بخش‌های زیادی از خاک ایران‌زمین آغاز کرد و تصور می‌کرد که می‌تواند در مدت کوتاهی به تهران رسیده و این نظام نوپا را سرنگون کند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ملت بزرگ و سرافراز ایران در طول تاریخ نشان داده در برهه‌های حساس با حفظ وحدت کلمه و دوری کردن از تفرقه در مقابل هر تهدیدی که کیان این سرزمین را به خطر بیاندازد، ایستادگی کرده و به هیچ‌کس اجازه تعدی به این آب‌وخاک را نخواهد داد، هدایت‌های پیامبرگونه امام امت و رشادت‌های فرزندان غیور این سرزمین باعث شد باوجود کمبود شدید تجهیزات نظامی بتوانیم حمله دشمن را دفع و ضربات سهمگینی را به آنان وارد کنیم.

وی به نقش هوانیروز در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: صدام توان نیروی هوایی را دست‌کم گرفته بود و فکر می‌کرد ایرانی‌ها توان انجام عملیاتی‌های هوایی را نخواهند داشت ولی شاهد بودیم عملیات‌های گسترده‌ای با مشارکت هوانیروز برگزار شد و بخش زیادی از موفقیت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مرهون رشادت‌های خلبان رشید و فداکار نیروی هوایی است.

به گزارش ایسنا، سردار «سیدمحمد  باقرزاده» - فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، نیز در این یادواره بیان کرد: ملت بزرگ ایران در دوران جنگ تحمیلی با ایستادگی در مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح، حقیقت و جوهره ایمان خود را نشان دادند و بدون تردید نیروهای هوانیروز به‌ویژه شهید خلبان "چاغِروند" از مصادیق این مسئله هستند که در جنگ نه‌تنها تسلیم دشمن نمی‌شویم، بلکه شعار هیهات من الله سر می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هنگام جنگ بهترین زمان برای تشخیص دوست از دشمن و خائن از خادم است و میزان صداقت افراد در این برهه حساس بهتر نمایان می‌شود افزود: در مقابل سرنیزه دشمن ایستادن و به امام راحل (ره) توهین نکردن، جوهره ایمان افراد را مشخص می‌کند که شهید چاغروند نمونه‌ای از صدها نیروی هوانیروز سرافراز است که در جنگ به رشادت و حماسه‌آفرینی دست زدند. همه مردم ستاره‌ها را می‌بینند، اما راه را پیدا نمی‌کنند مگر اینکه معرفت حاصل کرده و در راه و مسیر شهدای گران‌قدر و ایثارگران گام برداریم و در ابتدای جنگ تحمیلی با کمبود شدید تجهیزات روبرو بودیم و در این میان خیانت‌های بنی‌صدر نیز مزید بر علت بود که اصرار بر عقب‌نشینی تا ۴۰۰ کیلومتری در مقابل دشمن داشت ولی رزمندگان اسلامی با حفظ انسجام خود در مقابل این توطئه ایستادگی کرده و اجازه ندادند دشمن به پیشروی خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات‌های متعددی با همراهی نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی شکل گرفت که از مهم‌ترین آن‌ها عملیات خیبر بود که خلبانان هوانیروز توانستند در پشتیبانی از رزمندگان اسلامی ضربات مهلکی بر دشمن بعثی وارد کنند

سردار باقرزاده گفت: امروز نیز در برخی محافل عنوان می‌شود که کشور نیازی به تجهیزات نظامی ندارد، بیان این سخنان موجب حقارت است، البته ملت ایران با ایستادگی خود و نثار بهترین فرزندان این مرزوبوم پاسخ این حرف‌های نسنجیده را داده است. مگر ندیدید گروه‌های تکفیری و تروریستی در عراق چگونه بارگاه ائمه معصومین (ع) را موردحمله قراردادند، کدام عقل سلیم اجازه می‌دهد در مقابل دشمن خود را خلع سلاح کنیم.

وی تأکید کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در یادواره‌های شهدا نشانه حق‌شناسی ملت شهیدپرور ایران اسلامی به ساحت مقدس شهیدان گران‌قدر است و به هر میزان بتوانیم در راستای بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام برداریم، کشور را در مقابل توطئه‌های دشمنان ایمن کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha