• شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95071005975
  • خبرنگار : 71454

آرژانتین و ترکیه وارد رقابت اسکار شدند

آرژانتین و ترکیه وارد رقابت اسکار شدند

در فاصله کمتر از دو روز به پایان مهلت تعیین شده از سوی آکادمی اسکار، دو کشور آرژانتین و ترکیه نیز نمایندگان خود را در شاخه بهترین فیلم خارجی معرفی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «شهروند متمایز» به کارگردانی «ماریانا کوهن» و «گاستون دوپارت» به عنوان نماینده سینمای آرژانتین در شاخه بهترین فیلم خارجی هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

این فیلم که در جشنواره فیلم ونیز جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را برای «اسکار مارتینز» به ارمغان آورد، درباره یک نویسنده برنده نوبل است که پس از 40 سال به زادگاهش بازمی‌گردد.

سینمای آرژانتین آخرین بار در سال 2014 با فیلم «قصه‌های وحشی» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

فیلم «سرمای کلندر»

اما نماینده سینمای ترکیه در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی اسکار 2017، فیلم «سرمای کلندر» به کارگردانی «مصطفی کارا» است که در جشنواره فیلم توکیو رونمایی شد و جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را از آن خود کرد.

این فیلم درباره یک خانواده روستایی در ترکیه است که در تلاش برای زنده ماندن در ناحیه کوهستانی در بالای دریای سیاه است و بسیاری از منتقدین سینمایی از آن برای به تصویر کشیدن زندگی انسانی در محیط سخت تمجید کرده‌اند.

ترکیه از سال 1989 هر ساله فیلم به آکادمی اسکار معرفی می‌کند اما هنوز نتوانسته به جمع پنج نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی راه یابد وتنها یک بار در سال 2008 فیلم «سه میمون» از «نوری بیلگه جیلان» به لیست 9 فیلم اسکار راه یافت.

آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است. 

فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می‌شوند.

تاکنون 82 کشور نمایندگان خود را برای حضور در اسکار 2017 به آکادمی معرفی کرده‌اند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و قرار است این رویداد سینمایی در بیش از 225 کشور جهان به صورت زنده به روی آنتن برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha