• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95061006961
  • خبرنگار : 30057

رییس پژوهشگاه رویان:

جشنواره «رویان» یادآور نام دانشمند فقید «دکتر کاظمی آشتیانی» است 

جشنواره «رویان» یادآور نام دانشمند فقید «دکتر کاظمی آشتیانی» است 

رییس پژوهشگاه رویان برگزاری کنگره رویان را یادآور دانشمند فقید، «کاظمی آشتیانی» دانست و گفت: در این دوره از جشنواره طرح‌های بین‌المللی در حوزه سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی و طرح‌های برتر داخلی در زمینه ژنتیک تولیدمثل و جنین‌شناسی بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید گورابی در مراسم افتتاح هفدهمین دوره جشنواره رویان که از امروز در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد، با بیان اینکه دانشمندان برگزیده این دوره و دوره‌های قبلی از دانشمندان جهان هستند، افزود: این افراد با تلاش بی‌وقفه خود اثبات کردند که جز برای ارتقای زندگی بشری و ساخت جهانی ایده‌آل به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما ارج نهادن به این تلاش‌ها است، ادامه داد: ما نه‌تنها برندگان هفدهمین جشنواره را مورد قدردانی قرار خواهیم داد، بلکه دانشمندان ملی و جهانی حاضر در این جشنواره را ارج می‌نهیم.

گورابی، جشنواره رویان را یادآور نام دانشمند فقید زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی دانست و خاطرنشان کرد: اکنون که هفدهمین دوره جشنواره را برگزار می‌کنیم، پژوهشگاه در حرکت علمی خود مستحکم‌تر و جشنواره نیز در نزد جوامع علمی مقبول‌تر شده است.

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به استقبال محققان و دانشمندان جهان از این جشنواره اضافه کرد: در این دوره از جشنواره از بین 175 طرح ارسال شده از 36 کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره، تمامی طرح‌ها حائز شرایط اولیه برای شرکت در مرحله بعدی تشخیص داده شدند. در این میان 98 طرح در زمینه‌های سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی و 77 طرح در زمینه پزشکی تولیدمثل بوده است.

گورابی با تاکید بر اینکه در این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل طرح‌های برتر در زمینه‌های ژنتیک تولیدمثل، جنین‌شناسی، بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی است، اضافه کرد: سه برنده نیز در سطح ملی با زمینه‌های کاری ژنتیک تولیدمثل و جنین‌شناسی و سلول‌های بنیادی انتخاب شدند.

رییس پژوهشگاه رویان با اشاره به اعطای جایزه چهارمین دوره «جایزه کاظمی آشتیانی» اضافه کرد: جایزه دکتر کاظمی برای زنده نگهداشتن تلاش‌های دانشمند و مدیر توانمند دکتر کاظمی آشتیانی و بنیان‌گذار فقید پژوهشگاه رویان به دانشمندانی اعطا می‌شود که سهم برجسته‌ای در پیشرفت علم زیست‌شناسی و ارتقای سلامت بشری داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha