• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۶:۰۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95060906447
  • خبرنگار : 71548

چرا نام این برنامه «فوتون» است؟

چرا نام این برنامه «فوتون» است؟

تهیه‌کننده «فوتون»، برنامه‌ای که پخش آن به تازگی از شبکه چهار سیما آغاز شده است، اظهار کرد: امیدوارم که افراد صاحب ایده و فکر از طریق سامانه شبکه چهار سیما با ما ارتباط برقرار و ایده‌هایشان را مطرح کنند تا ما هم با سرعت فوتون به آنها بپردازیم.  

کیوان بخشی در گفت‌وگو با ایسنا، با درباره اینکه چرا نام «فوتون» را برای برنامه انتخاب کرده‌اند؟ گفت: همان‌طور که می‌دانید فوتون کوچکترین ذره بنیادی است؛ همین باعث شد تا این ایده به ذهنمان برسد که اگر قرار است در این برنامه به موضوعات علمی پرداخته شود، باید همانند فوتون کاملاٌ از پایه، بنیادی و موشکافانه این اتفاق بیفتد. 

او با اشاره به ساختار برنامه «فوتون» اظهار کرد: از لحاظ ساختار تلاش داریم تا در تمام همایش‌های علمی، سمینارهای تخصصی و محافل علمی که در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود شرکت کنیم و به آنها بپردازیم. این موضعوات علمی که قرار است درباره آنها برنامه‌سازی کنیم، حتی شامل موضوعات اجتماعی که گره‌های علمی دارند هم می‌شود. به طور کلی هدفمان این است که نگاهی کلی و همه‌جانبه به موضوعات علمی روز داشته باشیم.       

بخشی با بیان اینکه «فوتون» برنامه‌ای مهمان‌محور نیست، گفت: در واقع این برنامه موضوع‌محور است و بر منای موضوع هر قسمت تصمیم می‌گیریم که در آن قسمت مهمان دعوت کنیم یا نه. سعی داریم که موضوعات علمی که در برنامه عنوان می‌شوند، جذاب باشند و با ادبیاتی ساده‌تر به مخاطبان منتقل شود تا با هر میزان تحصیلاتی که دارند این مطالب علمی و تخصصی را متوجه شوند. 

مجله علمی شبانه «فوتون» از دوم شهریور ماه روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. فوتون در فیزیک یک ذره بنیادی است که به‌عنوان واحد کوانتومی نور و یا هر نوع تابش الکترومغناطیسی گفته می‌شود. با الهام از این ذره کوچک ولی نورانی، گروه دانش شبکه چهار قصد دارد تا روزنه‌ای به دنیای علم و فناوری برای مخاطبان شبکه چهار باز کند و آنان را با رشد روزافزون تکنولوژی همگام کند.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha