این بازیگر سینما و تئاتر در گفتوگو با ایسنا ادامه داد: متأسفم نیستم چون ایشان جایگاه مهمی در قلب ما دارد و از سوی دیگر با نگاه و نگرش خود به تئاتر مدرن، برداشت ما را از درام تغییر داده و این سهم بزرگی است.
رایگان با اشاره به راهاندازی مجله «تئاتر» توسط داود رشیدی در دهه 50 یادآور شد: راه انداختن چنین مجلهای در بحبوحهای که همه چیز باری به هر جهتی بود، کار بسیار بزرگی است. از سوی دیگر آقای رشیدی علاوه بر این اقدام، از طریق مدیریتش در بخش تئاتر تلویزیون، تئاتر شهرستانها را به وسیله رسانه ملی فعال کرد و این هم اقدام بسیار بزرگی است که حتی در حد تصور ما نیست.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه ابراز تأسف کرد: افسوس ما این است که ایشان در سطح یک آرتیست بینالمللی مطرح بود اما هرگز محملی برایش فراهم نکردیم که در عرصه جهانی شناخته شود و دورهای از زندگیاش با فترت و تعطیلی همه چیز همزمان شد.
رایگان ادامه داد: امروز لبمان را با حسرت به دندان میگزیم و میگوییم چرا او رفت؟ چرا از وجودش بیبهره ماندیم و هزاران چرای دیگر. او هنرمندی بود که الفاظی بیبدیل را ایجاد کرد و هر چه درباره او بگویم صحبتهای کلیشهای است. در توصیف او باید دنبال واژههای تازهای باشیم که درخور شخصیت او باشد.
بازیگر فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک» خاطر نشان کرد: تأسفم از این است که چرا قدر او به درستی شناخته نشد. هنرمندی که در زمانه خود در هنر تئاتر ما آشوبگر بود و پیش از او نگاه به تئاتر و درام در کشور ما به درستی وجود نداشت.
انتهای پیام
نظرات