• جمعه / ۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 95060103007
  • خبرنگار : 71133

بازخوانی آخرین دیدار ایسنا با داود رشیدی + فیلم

بازخوانی آخرین دیدار ایسنا با داود رشیدی + فیلم

پرویز پرستویی در اختتامیه جشنواره فیلم فجر گذشته سیمرغ‌اش را به عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، داود رشیدی، علی نصیریان و محمدعلی کشاورز اهدا کرد، این بازیگر همزمان با عید نوروز امسال با همراهی ایسنا به دیدار بزرگانی که همیشه از آنها به عنوان "پنج تن بازیگری" یاد کرده رفت؛ بزرگانی که به اعتقاد او، دیگر در سینمای ایران مانند آنها تکرار نخواهد شد.

در ادامه ایسنا به بهانه‌ی درگذشت داود رشیدی بازخوانی می‌کند، بخشی از این دیداری را که 6 ماه قبل در منزل داود رشیدی انجام شد، در این دیدار احترام برومند و لیلی رشیدی پذیرای حضور پرستویی و خبرنگار، عکاس ایسنا شدند.

در آن دیدار پرستویی با یادآوری همکاری‌اش با داود رشیدی در سریال «آوای فاخته» گفته بود: آن موقع تلویزیون خیلی خوب بود و قرار بود کارهای خوب ساخته شود. 5 ماه در کرمان بودیم و آقای رشیدی نقش پدر من را بازی می کردند. ایشان روحیه متفاوتی نسبت به هم سن و سالانشان دارند و آنقدر صمیمی می‌شوند که آدم فاصله را نمیفهمد.

این هنرمند با یادآوری جایزه‌ای که در جشنواره‌ی فجر اخیر گرفت،یادآور شده بود: وقتی در جشنواره جایزه گرفتم به صندلی‌ها نگاه می‌کردم جای خالی این عزیزان را می‌دیدم افرادی که بودنشان به مراسم وزن می‌دهد و قطعا ارزش جایزه برای من هم بیشتر می‌شد. دوست داشتم مانند کشورهای دیگر در ردیف جلو این پیشکسوتان را می‌دیدم.

در ادامه این دیدار احترام برومند با اشاره به مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر و اهدای سیمرغ توسط پرستویی به داود رشیدی و چهار بازیگر دیگر مطرح کرده بود: "داود" مراسم را زنده از تلویزیون می‌دید و اعلام شما ما را بسیار خوشحال کرد. این کارها روی پیشکسوت‌ها تاثیر زیادی دارد کسانی که زمانی رونق اصلی همین جشنواره بودند و یادم هست سالهای اول داود 6، 7 فیلم در جشنواره داشت. 

همسر داود رشیدی می‌گفت: کتاب و تئاتر از ذهن داود دور نمی‌شود و همچنان علاقه زیادی به مطالعه دارد.

پرستویی در آن دیدار  بار دیگر با اشاره به سریال «آوای فاخته» گفته بود: افتخار می‌کردم که در انجا نقش پدر و مادرم را داود رشیدی و نیکو خردمند داشتند، نقشهایی که امروز پیدا کردن بازیگر مناسب برایش بسیار سخت است.

در ادامه ویدئویی که همزمان با درگذشت داود رشیدی توسط ایسنا تهیه شده است را می‌بینید که در بخش‌ کوتاهی از آن آخرین دیدار ایسنا با  این هنرمند آمده که با همراهی پرویز پرستویی انجام شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۶-۰۵ ۱۹:۴۳

خدابیامرزتش واقعا قلب آدم ب درد میاد پیشکسوتان تاریخ سینماروازدست میده روحش شاد یادش گرامی