• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: المپیک ۲۰۱۶
  • کد خبر: 95050117374
  • خبرنگار : 71552

برخواه: رفتار هیات ژوری وزنه‌برداری مغرضانه بود

برخواه: رفتار هیات ژوری وزنه‌برداری مغرضانه بود

قهرمان پیشین وزنه‌برداری رکوردشکنی بهداد سلیمی در یک ضرب را بی‌نظیر عنوان و تاکید کرد حرکت دومِ دو ضرب بهداد سلیمی بدون خطا بود اما هیات ژوری مغرضانه رفتار کرد.

محمد حسین برخواه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد عملکرد بهداد سلیمی وزنه‌بردار سنگین وزن اظهار کرد: عملکرد بهداد در این مسابقات قابل تقدیر است. او با وجود آسیب‌دیدگی‌، خیلی خوب عمل کرد. بهداد با روحیه، تلاش و پشتکارش و همچنین برنامه‌ریزی و تلاش دسته جمعی کمیته‌ پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری و تلاش فدراسیون پزشکی ورزشی عملکرد خیلی موفقی در این مسابقات بر جای گذاشت.

او ادامه‌ داد: معمولا ورزشکاران با آسیب‌دیدگی‌هایی از این دست، حتی در کشورهای پیشرفته از لحاظ علم پزشکی گاهاً تا یک  سال از میادین ورزشی دور هستند اما با کار تیمی که انجام شد، بهداد سلیمی خیلی خوب برای المپیک آماده شد و عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

قهرمان سابق وزنه‌برداری در ادامه در مورد انتخاب وزنه بهداد سلیمی در  المپیک ریو نیز اضافه‌ کرد: برخی معتقدند بهداد باید به جای وزنه 245 کیلوگرمی با وزنه 243 کیلوگرمی شروع می‌کرد اما در نهایت فرق زیادی هم نمی‌کرد. داوران نشان دادند با خصومت تصمیم گیری می‌کنند و رفتار آنها به گونه‌ای بود که حتی اگر بهداد وزنه کمتری هم انتخاب می‌کرد، باز هم همین رای را می دادند.

او نظر هیات ژوری را در حرکت دو ضرب بهداد مغرضانه خواند و خاطر نشان کرد: حرکت دوم دوضرب بهداد بدون هیچ خطایی بود و از لحاظ فنی 100 درصد مورد قبول بود. حتی داوران نیز سه چراغ سفید نشان دادند ولی هیات ژوری رای را برگرداند. مشخص بود هیات ژوری مغرضانه رفتار می‌کند. حتی اگر وزنه سبک‌تری نیز انتخاب می‌شد، باز هم در کلیت کار تغییر خاصی صورت نمی‌گرفت.

بهداد سلیمی

برخواه رکوردشکنی بهداد سلیمی در یک ضرب را بی نظیر عنوان کرد و یادآور شد: در تاریخ وزنه‌برداری آن هم در فوق سنگین، عملکرد بهداد سلیمی بی‌نظیر بود و در این دسته تاکنون چنین یک ضرب‌هایی زده نشده بود. بهداد به همراه دو وزنه‌بردار گرجستانی و وزنه‌بردار ارمنستانی، چهار ورزشکاری بودند که در یک ضرب عملکرد عالی داشتند و رکوردهای خیلی خوبی را به ثبت رساندند. در نهایت بهداد سلیمی توانست بالاترین وزنه را در یک ضرب بالا ببرد. در دوضرب نیز بهداد خیلی خوب عمل کرد اما رفتاری که داوران داشتند، زحمات ما را بی‌نتیجه‌ گذاشت.

انتهای‌ پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha